mandag den 11. april 2016

I april glæder jeg mig til...

jamen hov, det er efterhånden blevet lidt af en tradition at mine månedeslister kommer sådan lidt forsinket i fht. månedsstart... Jeg ved ikke hvordan det kan ske - andet end at der går lidt hverdag-hamster-hjul i den, og at der er andre indlæg der trænger sig på... inden jeg når til månedslisten.

April er lidt af en snyde måned. Den kan blive dejlig som bare pokker - som fx for fem år siden da Tiller og Tuller kom til verden og vi havde den skønneste april (sikkert til ære for dem ;) men april kan også vise sig vinterlig og  være bidende kold. Blæsende ikke mindst og ubarmhjertig, når man mest af alt bare trænger til forår...og varme! Idag er sådan en sommerlig dejlig dag - har netop indtaget et styk knækbrød og en blomme i solen og nydt varmen!!

Så i april vil jeg:
# nyde al den sol jeg overhovedet kan - måske også strikke et par runder eller fem i solen
# og når vi er ved strik, så må jeg hellere få den skønne Valdetrøje færdig som jeg mangler et halvt ærme på - ret overkommeligt!
# få gang i høstjakken igen. For det kribler i fingrene at strikke noget til mig selv igen
# finde en cardigan jeg kan strikke til Storemusen
# svømme mere
# løbe mindre
# nyde de to lange weekender der lige er om hjørnet (ok, den ene er i maj, man anywho)
# fejre to trutters 5 års fødselsdag i overmorgen!!
# nyde familiebesøg af forskellig slags
# meditere mere og prøve lidt (mere) hjemmeyoga

I marts kom martslisten også forholdsvis sent på bloggen (hvad sker der lige for det?!) - må opppe mig og få lavet den liste lige lidt tidligere i maj. Jeg fandt min hue - eller rettere Storemusen og Tuller fandt min hue i bilen på "min side". Jeg fik strikket Tullers trøje færdig - den blev så fin, og har straks sat en ny på pindene - Til Tiller og i en selvvalgt farve-kombi. Den blir (også) fin (billede kommer i andet indlæg - what a cliffhanger hva?!) - så holdt vi en skøn ferie - hvor vi drak kaffe i stride strømme, fik set en masse dejlig familie, hygget igennem og nydt solen hvor vi var! Jeg måtte dog sande jeg havde haft lidt for travlt op til ferien, og måtte virkelig gøre mit til at komme ned i gear. Jeg fik slet ikke (som i o v e r h o v e d e t ikke) løbet transport hjem. Kabalen ville ikke gå op - og derudover er der måske også gået for meget løb og for meget fart i stængerne siden januar, jeg måtte ihvertfald erkende at den lille napper-i-min-balle ikke er noget der kan løbes væk, men nok skal tages mere alvorligt, og har idømt mig selv en løbepause. Så derfor svømmer jeg nu. Også helt ok. for hele efteråret (og vinteren for den sags skyld) har jeg svømmet meget lidt (læs slet ikke) men det er jeg kommet efter nu hvor jeg de sidste uger har svømmet nogle baner i den lokale svømmehal. Ikke helt tosset, derfor har jeg sat punktet på min aprilliste også. Jeg har yoga'et lidt - kører stadig det her morgen-sol-hilsen noget, de dage hvor jeg ikke har rodet rundt om natten fordi vi har haft syge børn (igen, igen igen) jeg fik aldrig læst den der yoga bog - tænker det er et projekt til de lange weekender i maj, hvis der da ik går strik og familietid i den der ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...