mandag den 10. oktober 2016

Lidt om ting jeg har savnet.

Sidste indlæg snakkede jeg lidt om at finde balancen inder her sysleri om aftenen. Tak for jeres fine input. Jeg har allerede fået pigerne til at lægge deres tøj frem til i morgen. Efter lidt øfferi var de med på ideen. Så det fortsætter vi lige med fra nu af og frem. 

Næste skridt blir at få dem til at tømme opvaskemaskinen. Jeg tænker det er en opgave for Tiller og Tuller. Storemusen pusser jeg på vasketøjet for det vil hun gerne hjælpe med :) 

Indlægget fik mig til at tænke lidt mere over strukturen eller mangel på samme i hverdagen. Jeg holder virkelig meget af hverdagen. Den er der jo også flest dage af - men det er som om jeg lige skal lande en hverdag her i huset som jeg også kan holde til - og der er der noget at arbejde med. For realz... 

Der er gået virkelig meget tid med praktikaliteter. Jeg skal liiiige ting. På bekostning af de små øjeblikke som jeg holder så utrolig meget af. At være sammen med pigerne om eftermiddagen. Når de dimser perler, tegner eller er sammen. Og det er så her det nye kommer ind. Hvor de før sad om det store Bord sidder de nu på værelserne og hygger. Og det er jo så vigtigt og dejligt de gør - jeg har bare ikke helt fattet at det ik er ensbetydende med at jeg skal styrte rundt og o r d n e ALT og ingenting. Drt er ok ik at lave noget overhovedet! Faktisk helt ok! 

Derfor nød jeg ekstra meget at vi sad og dimsede perler omkring det store bord i eftermiddags. Og det var der jeg kom i tanker om hvad jeg har savnet: At sidde sammen og være sammen om noget der optager pigerne... noget som vi kan hygge os med i fællesskab - og det er her jeg virkelig vil sætte ind for det er noget der gir energi på min konto - det med at være sammen med mine tre trutter og hygge om eftermiddagen. For jeg trænger. Virkelig.  

 

8 kommentarer:

  1. Elskede også sysletid med min mor, som barn (:

    - A

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber at børnenevil huske vores tid sammen som værdifuldt når de engang tænker tilbage på deres barndom - det ville gøre mig så glad :)

      Slet
  2. Ja, det er ret fjollet at vi slet ikke ser det som en mulighed at lave ingenting. Det er som om det slet ikke er lovligt. Smadder-skørt.
    At sysle sammen er så skønt. Der går ALT for lang tid imellem herhjemme.

    SvarSlet
    Svar
    1. Med min historie i bagen med stress og sån har jeg i lang tid øvet mig i at gøre ingenting... men af og til glemmer jeg det. Og det er ik sundt for mig - så jeg er liiige i træningslejr igen ;)

      Slet
  3. Åh hvor er det dejligt - både at du har fået inddraget dine piger i praktikaliteterne (det siger de vokser - i hovederne forståes). Men også at du har fundet/givet dig selv til hygge og afslapning. Hurra for dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så vigtigt det med mig tid og det værste er jeg glemmer mig selv af og til med det resultat at jeg slet ik er den jeg gerne vil være. Så vi har dimset perler Idag - så skønt!

      Slet
  4. Det lyder så godt, at du formår at inddrage pigerne i dagens gøremål! Og endnu bedre, at du indser hvor vigtig det er at prioritere tiden her og nu og at bare være sammen. I dag er mine børn store, og når jeg kigger tilbage i bakspejlet, kunne jeg godt have ønsket at jeg gjort det anderledes på lige disse to punkter. Jeg har altid foretrukket at lave tingene selv (på mine egen måde) og har nu tre store drenge der ikke rigtig gider hjælpe til. Udover dette, har jeg fortrudt at jeg ikke brugte mere tid sammen med dem den gang de gad - havde altid så skidetravlt med at skulle nå det hele og det er jo klart, når jeg ville lave det hele selv! De to 'små' på 16 og 13 gider heldigvis stadig være sammen, så jeg må prøve at nyde det dobbelt nu hvor jeg kan se, hvor vigtig det er. Tak for dit indlæg, som for mig fungerede som en 'reminder' ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes vi er så mange herhjemme så det gir så meget mening at alle hjælper til for at få logistik og sager til at gå op hjemme. Pigerne kan for det meste rigtig godt lide at gå til hånde - og jeg elsker de små snakke vi kan få os når vi pakker madpakker, vasker op eller laver mad. Så på den måde får jeg selv rigtig meget ud af det også :) ha en dejlig fredag og skøn weekend, Kh Sandra

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...