torsdag den 7. september 2017

Lidt om vandskaden, del 8: slutspurt....

Kender I det når man løber DHL og man rammer det man tror er det sidste sving, i os, røg og duften  af lidt forbrændte grill pølser?! Det er netop på det tidspunkt man tror man har 50 m igen, og sætter spurten ind - man finder dog ud af de 50 m rent faktisk er 500 m og blir lidt (måske endda virkelig kast-op meget) forpustet...

Sådan havde jeg det da vi holdt møde med nye håndværkere i august. Nye håndværkere var søde, rare og kompetente - de var forholdsvis hurtige til at sende tilbud til os. Her havde jeg fornemmelsen af at ramme det sidste sving, så jeg satte ind på det jeg troede var spurten på vandskaden.

Jeg blev dog overrasket over hvor langt der stadig er til målet... for godtnok har vi modtaget tilbuddet (det der i ovenstående DHL historie måske kan sidestilles med duften af pølser) men manner der er lang tid til man kan tage en bid af den (pølsen that is) - aka vi fedter stadig rundt i kommunitaktion (eller mangel på samme) med forsikringens taksator.

Inden vi kan sige go og dermed give depechen videre til sidste løber skal vi - forcere de sidste sving.... Kæmpe os igennem os røg og møg og lugten af pølser - inden huset er helt igen skal vi i punktform: 

Skrive under på et pænt stort lån hos banken (gisp) 
Få en tidsplan af håndværkerne og sige ok til den... 
Få forsikringen til at forstå vi ikke er tilfredse med de tilbud de har givet os
Få lejet et sommerhus i nærheden
Pakke hele hytten sammen og tømme selvsamme hytte
Pille det guleste retro køkken ned (anyone?!)
Flytte hele familien i sommerhus og vente 6-7 uger til vi kan indtage spritnyt hus (næsten - det er kun skallen der blir stående) og falde til ro og falde på plads... så har vandskaden nok også lige præcis taget 365 dage...!

Der er med andet ord stadig længere til afleveringen af depechen end jeg troede i august. Jeg har næsten kastet op af forpustethed og skal virkelig hive op i mig selv for ikke st bli gennem sur over proces - forsikring og diverse og lade surheden gå ud over mand der jo har holdt Vandskade skruen i vandet (pun intended) og navigeret i pænt befærdede vandveje så vi næsten - næsten - næsten kan se målstregen. 

Et tilfældigt vandskade billede fra engang i marts - hvor vi netop havde opdaget der OGSÅ var hul under badeværelset...

2 kommentarer:

  1. Oh dear, jeg har helt misset at I rent faktisk skal flytte ud. Det bliver noget af en omgang... Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja oh dear... Vi har nok fortrængt det selv også, og satset på at kunne flytte fra den ene ende i huset til den anden - men håndværkerne siger det næsten er helt umuligt. Så vi må ud...
      Det blir godt når det er færdigt! kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...