onsdag den 13. september 2017

Lidt om hvad weekenden gik med...

Hmmm. måske indlægget skulle hedde lidt om at hverdagene gik?! De gik med ømhed, stive ben og almindelige hverdags-ting... For det er længe siden jeg har haft tid til at sætte mig ned, sådan for alvor og skrive lidt på bloggis. Hverdagen tog lige over, men sådan er det jo nogen gange.

Men indlægget hedder altså - lidt om hvad weekenden gik med... for jeg har haft den skønneste, vildeste og mest oplevelsesrige weekend i lang tid.

I lørdags løb jeg nemlig over broen - Storebæltsbroen that is. Det var så fedt, stort, fænomenalt, fantastisk, dejligt (find selv på flere superlativer) for jeg havde virkelig en dejlig tur - selvom det stod ned i stænger, og jeg aldrig har haft så våde tæer som i lørdags.... For et år siden tilmeldte jeg mig Broløbet - et halvmarathon over Storebælt - og på den måde fik jeg opfyldt en stor drøm - at stå midt på højbroen og nyde udsigten. Og manner hvor er jeg glad for jeg gjorde det...


Våd lavbro, med våd udsigt :)

Fordi...

For siden tilmeldingen har jeg løbet mange gode ture i lokalområdet, nye stier, ruter og veje er blevet udforsket iført løbeskoene, ofte med en eller flere børn på cykel "on the side"... mange gode og sjove og alvorlige snakke er på den måde landet. Børn på cykel og løbesko er bare en super kombi.

Jeg er kommet i storform. Og det er fedt. Min evige ondt i ryggen er virkelig på alvorlig tilbagetog, mit humør bliver bedre af de lange (og korte) ture iført løbesko og jeg nyder mit eget selskab, mine tanker, og samtalerne med mine tanker og mig.

Lidt fakta om løbsoplevelsen over Storebælt:
- lavbroen er føles kortere når man løber over den - sammenlignet med hvor lang den føles når man kører over den.
- højbroen er sej (altså bygningsmæssigt)
- ja, der er langt op når man står på Sprogø og skal op over den
- nej, det er ikke så hårdt som jeg troede det var
- det stykke mellem broens pyloner er lang, ond og virkelig hård, særlig efter 15 km i benene
- der er nogle lede bakker i Korsør
- ja, jeg ville gøre det igen ;)


Hjemme igen, nutella er den bedste medicin mod akut kvalme og total lav blodsukker

2 kommentarer:

  1. Det er så sejt! Hatten af for dig. Det er virkelig noget jeg aldrig kunne overkomme ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte, det var også meget hårdt, og jeg har brugt de sidste mange dage på at komme mig (eller benene), men det var virkelig ømheden værd! kh. S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...