mandag den 8. maj 2017

Lidt om den skønneste weekend...

Den her weekend, ing. Den har simpelthen været fan-ta-stisk. Vi har nået at lave så meget af "ingenting" som vi virkelig har drømt om i meget lang tid.

Altså "ingenting" som i - vi har haft masser af tid til at komme i haven, og ordne - rode og regere der, men det tæller ikke i det overordnede vi-har-så-travlt-med-alt-muligt regnskab.

Jeg har flere gange snakket med manden om forskellen om at lave noget og lavet noget i haven. Og det er det med at man selv bestemmer over sin have, og den tid man bruger derude som er den helt store forskel.

Her nogle eksempler på hvad jeg (og manden) har bestemt i haven den sidste tid.

# trampolinen, hvor skal den ligge og hvordan anlægger vi den...
# buske - hvilke buske skal ud, og i hvilken rækkefølge
# køkkenhaven - hvordan skal beddene ligge, hvad skal der i dem, og hvordan anlægger jeg rækkerne.
# græsset, hvornår skal det slås.
# hvordan klipper jeg mine roser, hvornår jeg gør det og så'n noget i den stil...
# rhododenron beddet - det fik jo en over sinkadusen sidste sommer...
# og mange flere eksempler....

 Det er derfor weekenden har været så skøn, for vi har haft masser af tid derude. Jeg har sået lidt salat, radisser, og gulerødder. Plantet mine bønner ud (og jeg ved godt der kommer frost, men de var ved at overtage min vindueskarm...). Vi har slået græs, hullet til trampolinen er blevet færdig... Og mest af alt har vi bare haft tid. Vi nåede også svømning om lørdagen, og jeg løb en dejlig tur med Tuller som tro følgesvend - en tradition, jeg virkelig sætter stor pris på. Hun er god at løbe med!

Og ellers, har jeg haft tid til at strikke, virkelig meget. Jeg strikker lige nu et styk bestillingsstrik til Storemusen - en Azel Poncho. I blå, Sandness alpaka ull. Jeg strikker med to tråde :) 


Så alt i alt har weekenden været virkelig, virkelig god ved os.

4 kommentarer:

  1. Åh så er man også tanket godt op til ny uge med sådan en weekend. Kh. Birgitte

    SvarSlet
  2. ja lige præcis - jeg har det også sådan at ugen bare kan komme an :) god ugestart til dig også :) kh. S.

    SvarSlet
  3. Lyder som en fantastisk weekend for jer:o) Vi har virkelig lavet ingenting....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har det også været Mette. Virkelig dejligt - skønt at I også har haft en stille weekend :) kh

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...