tirsdag den 23. maj 2017

Lidt om at fylde 40...

På torsdag fylder jeg fyrre. 40. Fyrre!!! Det er ok. Jeg har det faktisk fint med den her runde fødselsdag. Aldersmæssigt føler jeg mig også som en fyrreårig ;) så der er ingen kriser at spore der. Jeg synes det var langt værre at fylde 35 end fyrre. Og Storemusen, synes jo jeg dengang var virkelig gammel (den opfattelse har hun heldigvis ændret lidt på - ej mor du er kun 39, det er ikke gammel)

Jeg har fået tre børn, som er 6, 6 og 8 - er godt gift på 7. år og været kærester med manden i 12 år - har hus, bil(er), fast arbejde og mange andre gode ting, der hører under kategorien "veletableret". Så det er vel en af grundene til at jeg sys det med de fyrre ikke er så slemt. PÅ en eller anden måde hviler jeg i min alder, og det er dejligt.

Det jeg virkelig er begyndt at tænke over er derimod hvem og hvordan jeg bruger min tid - og med tid mener jeg primært fritid. Jeg er mere selektiv ifht. ting der giver energi og ting der dræner. Hvor jeg tidligere tænkte "det her skal jeg deltage i fordi det forventes..." tænker jeg nu "jeg deltager, når det giver mening, jeg deltager ud fra de rammer der passer til vores familie/eller de rammer der passer mig". Det er en del af at fokusere på ting der giver energi for mig.

Det er vel også derfor jeg strikker - jeg roder i haven - jeg bruger tid med børnene - jeg laver mad med børnene - tegner med dem og forsøger at bruge tid i det omfang det giver mening for os alle. Det er derfor jeg er på nedsat tid, det er derfor jeg prioriterer min arbejdstid, i det omfang det er muligt. Jeg elsker min have, jeg elsker at bruge tid sammen med
En anden ting jeg virkelig oplever har forandret sig gennem de sidste tjoeh.... nok 1½ år er min selvbevidsthed, og selvtillid. Jeg står mere ved hvem jeg er og at jeg fagligt er dygtig - det er nok mest i arbejdssituationer og undervisningssituationer jeg her tænker. men det giver i den grad ro, og det er virkelig dejligt, at der også er kommet ro på den kant...

Så med mine næsten fyrre, er jeg landet. Landet i den jeg er, og i det jeg vil, og i det jeg kan. Og det giver ro i sindet...

Og på torsdag .altså i overmorgen - som jo heldigvis er en fridag - fylder jeg fyrre - med ro i sindet, med hele min dejlige familie omkring mig :) 



13 kommentarer:

  1. Hip hurra for din fødselsdag - håber du får en skøn dag. 40erne er (også) et skønt årti. Kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Dorte, jeg glæder mig også til at være sammen med hele min skønne familie på dagen og tage hul på et nyt årti (ikke mindst) kh. S.

      Slet
  2. Tillykke på forkant :-) håber du får en dejlig dag. Kh. B

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte. Jeg havde den skønneste dag ❤️

      Slet
  3. Du kan også tage det ganske roligt - det gør slet ikke ondt!.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er jeg mere rolig. Jeg er ihvertfald klar og færdig med 30'erne 😊🙃😊

      Slet
  4. Tillykke på forkant, ønsker dig en fantastisk dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak tak. Jeg havde en skøn dag

      Slet
  5. Tillykke tillykke :) ha' en rigtig dejlig dag når den kommer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Dagen var lige som den skulle være.

      Slet
  6. Stort tillykke med fødselsdagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du ha! Det var virkelig en skøn dag 🇩🇰

      Slet
  7. Stort tillykke med fødselsdagen.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...