onsdag den 19. april 2017

Lidt om grave-glæde og andre lyksagligheder...

Vi har bestilt en trampolin til pigerne. I påsken. Længe har vi snakket om 1) hvor den skal stå i haven og 2) om det skal være en in-ground eller en der står og kan flyttes rundt.

Personligt har jeg altid gerne ville ha' en der er gravet ned. Jeg synes det er pænest, ikke at have en man konstant skal se på med hegn rundt und alles. Manden har sådan set været enig, men synes (sjovt nok) ikke udsigten til flere dages gravearbejde var super fede. Jeg ved ikke hvad der gjorde udslaget men vi endte med at bestille en in-ground trampolin i påsken. Den er vi ved at grave hul til nu.

Jeg elsker det - giv mig en spade, og du skal se huller. Jeg har til min nye hobby indkøbt en ergonomisk fiskar-spade med langt skaft, og den graver som en drøm. Jeg er ikke til at stoppe. Køkkenhaven blev gravet i påsken, det tog et splitsekund. Hullet til juleroserne, et blink og vupti et stort hul var gravet... En anden busk blev fjernet det tog lidt længere end et splitsekundt, men manner den nye spade er god.

Nu er vi i gang med at grave dræber-busken ud. Den er kæmpe stor men efterlader heldigvis et dejligt stort hul til trampolinen. så vi ikke skal grave helt så meget.

Jeg elsker at grave huller. Jeg har til tider et hidsigt gemyt, ofte ca. regelmæssigt en gang om måneden er det særlig slemt. Her er graveri den bedste terapi. Det er en kæmpe hjælp, at kunne afreagere på jord og flytte jord i stedet for at surmule over i et hjørne... Så nu har vi ehrm nok allermest mig en plan med forhaven, der går på at jeg får lov til at grave alle de buske ud jeg vil, i det omfang jeg kan finde andre planter jeg kan sætte i de huller jeg efterlader og graver i stedet for. Og gæt hvad, der er rigelig at tage af. Jeg er ved at lægge en bette plan, der er ved at udkrystallisere sig i mit hovede - åhhhrgh jeg glæder mig!!




12 kommentarer:

  1. Med en nedgravet trampolin slipper I også for at den blæser væk, når det stormer #totalwin.
    Håber I får gravet godt og grundigt ;-) kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcis Birgitte. Og samtidig får jeg også rørt mig. Glæder mig til mere gravetid i weekenden :) kh S.

      Slet
  2. Dejligt med trampolinen,men gravearbejde vil jeg nu alligevel sige nej tak til.Synes jeg får ondt alle mulige steder bare tanken😉

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har det lige omvendt. Har o det hvis jeg ikke rør' mig. Total win win :) kh S.

      Slet
  3. Fedt med trampolin. Det er det legetøj mine unger har brugt mest tid på. Vi har haft en siden mindstemanden var to år og som 4 årige lavede han baglæns salto. Bedste legetøj, synes vi:) Jeg ringer lige næste gang vi skal have gravet et hul;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi glæder os også meget til den endelig er gravet ned og installeret. Jeg skal sjovt nok grave lidt i weekenden ;) du siger bare til. Tager spaden under armen :)

      Slet
  4. Det er sundt at grave huller, særligt set med buddhistiske briller, men jeg tager alligevel hatten af for din entusiasme!
    Tillykke med trampolinen, by the way - den skal I nok blive rigtig glade for!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vidste jeg faktisk ikke. Mon det er derfor det taler så meget til mig? Der er noget med de huller synes jeg.
      Glæder mig til at se og prøve trampolinen. Det skal nok bli sjovt!

      Slet
  5. Jamen tillykke med din nye spade - den skal du nok få meget glæde af, kan jeg høre. Jeg kan godt følge dig, at det er skønt at bruge sin krop en gang imellem og specielt, hvis man er i dårlig humør :) Vi kom af med vores trampolin for et par år siden, det var godt og grundig slidt op. Aldrig har vi da haft så meget glæde for 1500 kroner! Alt det som de unger har brugt trampolinen til! Når de blev for store til leg, sov de på den. Rigtig god fornøjelse med både trampolin og spade. Knus Malin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak den er virkelig god. Jeg fik endelig gravet dræber-roden op Idag. Jeg har også fået en ny skovl ;) det sæt er virkelig en god investering.
      Jeg er meget spædt på hvor meget de kommer til at bruge trampolinen. Der er ihvertfald ingen tvivl om de glæder sig til hullet er stort nok til at det er sikkert at hoppe :) knus S.

      Slet
  6. Tillykke med både spade og trampolin. Det eneste, jeg sådan for alvor savner ved at have en have, er muligheden for at få en trampolin - ungerne elsker at springe rundt på sådan en, og det gør jeg sådan set også. Så vi må bruge dem på byens legepladser i stedet :-)
    God gravelyst! Glæder mig i øvrigt til at høre mere om den bette plan, du er ved at udklække ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) manden sys det er så sjovt at jeg både har en spade og en skovl og de ordspil man kan få ud af det kan han grine meget over #tøhø

      Jeg glæder mig meget til den er gravet ned. For selvom gigant buske efterlader giga hul er det desværre kun en fjerdedel af hvad vi endnu skal grave. Phhhyyyy men jeg får sikkert stærke arme af det...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...