fredag den 3. marts 2017

Lidt om vandskaden, personlige betragtninger, del 2

Igår havde vi atter besøg af vvs'er - han kom (som altid fristes man til at sige) uanmeldt. Jeg var tilfældigvis hjemme - for at hente mit svømmetøj lige da han bankede på døren. Og jeg ærgerde mig gevaldigt over at jeg var hjemme. For hvor ville det have været dejligt, hvis de uanmeldte håndværkere endelig stod foran en låst dør - istedet for at blive mødt med et stort suk og et - hvem har du lavet en aftale med og om hvad mon idag?

Han kom for at tilse og forsøge at stoppe hul nummer tre. Det lykkedes han ikk særlig godt med. For det drypper stadig. Men det han lykkedes med var at få det hele til at dryppe endnu mere, og hurtigere, så der nu drypper ca. en lille halv liter vand på ca. 20 min. Noget han også lykkedes med var at lukke godt og grundigt for gulvet så vi ikke kunne komme til drypperiet.

Så manden og jeg brugte ca 1 time på at komme til hullet igen. For han (vvs'eren) havde brugt rigelig med skruer på kryds og tværs (han er ikke tømrer) på at lukke for alle de plader igen han havde haft oppe i jagten på hullet. 

Jeg er så træt af det!

Så træt at jeg gik og skældte ud i går aftes, der - lige der - tror jeg manden gerne vil have solgt mig. Billigt!

Så træt at jeg i  morges ikke kunne overskue noget som helst - de dryp der kom i går aftes i den hvide bakke er så at sige drypsene der får mit eget personlige bæger til at løbe over. For nu har vi udsigt til en weekend uden vand (fordi vi slukker for vandet og kun tænder det i de minutter/timer vi virkelig har brug for det)... Jeg hader det, hader at vvs'er har så svært ved at finde det lorte hul, hader at tømrer ikke har tid til at pille køkkenet mere fra hinanden, for det skal til for at vvs'er kan lede videre efter hul.

Manden ruskede godt og grundigt i mig, lad være med at fokusere på proces - fokuser på målet - nye gulve, nyt køkken, fin bryggers. Men for pokker hvor er der af og til langt til det skide mål.

Men jeg fik snakket mine frustrationer ud af hjernen med skønne kollega B, løbet en tur og drukket rigelige mængder kaffe. Så nu går det bedre - men det drypper stadig!

8 kommentarer:

  1. Argh, kan godt forstå, at du er ved at blive vanvittig! Håndværkere er bare noget bøvl! Og det der med at slukke for vandet er noget dobbelt øv. Man tænker normalt ikke over det, men man bruger jo det der vand hele tiden! Håber snart, at I er over alt det her og at I kan få noget ro på. Jeg citerer dog din mand: "Lad være med at fokusere på proces - fokuser på målet - nye gulve, nyt køkken og fint bryggers". God weekend! Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Malin :) jeg fokuserer også igen på målet, det plejer jeg også at være god til når jeg ved hvad der sker hvornår hjemme hos mig selv. Men når vvs' kommer dumpende, så er det virkelig svært at tænke, yay - nu er jeg et skridt tættere på målet (særligt når han så lukker alt til igen og ik får lappet det hul ;)) men nu går det meget fint igen :)
      Kh. S.

      Slet
  2. Ahrmen altså!!! Det er sgu' da også mega-frusterende! Sikke dog en gedigen VVS-historie I har rodet jer ud i - håber det får en ende for jer snart!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er så fjollet det der sker på matriklen af og til. Jeg ser ofte bare til og tænker, godt jeg får et nyt køkken snart ;)

      Slet
  3. ÆV. Med stort ØV. Det er bare irriterende. Jeg hader personligt at være afhængig af 'håndværkerens gode humør/faglighed'... Håber den nye uge bliver bedre. Helt uden dryp. Kh. Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved ikke helt hvad der skete for de vvs'ere. Men hvorom alting er, så venter vi stadig på at dryp blir stoppet i køkkenet... Satser også på en rætti' rætti god uge :)

      Slet
  4. åh kæreste, kan godt forstår du er ret træt af og du har alt mulig ret til at brokke dig så 'bægeret' flyder over. Selvfølgelig bliver det godt, når I når ud på den anden side men indtil da må du gerne være træt af det og brokke dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Mette, jeg har også virkelig brug for at komme af med brok, for at kunne være i det her med positivt sind ellers. Nu er bryggers brudt op, så der sker da lidt :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...