fredag den 25. november 2016

Lidt om novembertristesse eller mangel på samme

På min novemberliste i år havde jeg kommet til at skrive jeg virkelig ikke kan lide november. Jeg har også ved flere andre lejligheder (fx i november sidste år og året før og året før) kommet til at pippe op om at november ikke er min kop te. 

Heldigvis var der nogle gode læsere der venligt men alligevel ret eftertrykkeligt fortalte mig at det var da helt og aldeles spild af tredive gode dage. Tak for jeres tanker og løftede pegefingre ;) 

Det med spild af tredive gode dage er så rigtigt at det er svært at argumentere imod så jeg tænkte det var jo et forsøg værd (og måske på høje tid) at revidere min lidt semi negative november holdning
 
Og det lykkedes faktisk meget godt hvis jeg selv skal sige det.  November er ikke længere en hade måned. Den er nu bare en måned. Måske ik en som kommer på listen over top tre måneder jeg holder mest af. Men er heller ikke længere på en kedelig sidste plads. For sidste pladsen findes ikke længere. Det er jo spild af dage. Og måneder. 

Min Opskrift har været at være taknemmelig for al den sol der har skinnet i november. Og glædes over solskinstimerne. Og komme ud i dem så meget et fortravlet arbejdsliv tillader. Gråvejret har stadig været der. Og jeg har haft en dag spm jeg helst ville ha tilbragt under dynen da jeg savnede den idylleriske forstad nok så vederstyggeligt. Men kaffe og løbesko og en lang løbetur kunne kurere det savn. 

Kaffe og løb har i det hele taget været temaet for min november. Og måske også opskriften på at få den tristesse til at forsvinde. Jeg ved det ikke men her er ihvertfald et billede fra dagens frokostløbetur 


8 kommentarer:

  1. Sikke et fantastisk vidunderligt billede!! Det lyder som den helt rigtige tilgang til november; jeg er som sagt fan af måneden, så mig behøver du ikke overbevise!
    Ha' en FANTASTISK weekend :-*

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skøre liv. Det var det smukkeste lys ved vandet idag. Jeg blev nødt til at standse og bare nyde (og tage billede). Ha os selv en rætti rætti god weekend 😘

      Slet
  2. Åh, et fantastisk billede! Nå, så blev du snydt på en træls november måned ;-) Jeg tror faktisk at du har ret i det, at det handler meget om indstilling. På den måde som du har det med november har jeg med julen og alt der er omkring. Det er super ærgerligt, da det gerne skulle være hygge for alle penge. Sidste år besluttede jeg mig for at virkelig forsøge at lide julen (skrev også om det på bloggen http://aargang73.dk/kan-man-laere-at-holde-af-julen/) og jeg må ærlig indrømme det hjalp lidt. Er ikke i tvivl om at vores liv er meget styret af det, der foregår i vores hoved. Ønsker dig i øvrigt en dejlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Malin, jeg heldigvis må man sige og tak til skubbet i den rigtige retning. Jeg oplevede også i den grad at holdningen sidder i hovedet. Det var ret vildt at opleve eller blive bevidst om. Jeg må læse om din jule beslutning :) kh S.

      Slet
  3. Lækkert lækkert billede og velkommen i vi-kan-li-november-klubben:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mette. Lyset var så flot i fredags ved vandet. Noget jeg virkelig sætter stor pris på - ha en skøn 1. søndag i advent. Kh S.

      Slet
  4. Og i morgen er november næsten slut. Første søndag i Advent og julen er for døren! Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så dejligt. Nissen flyttede ind i nat så alle var så glade i morges :) kh S.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...