tirsdag den 1. november 2016

I november glæder jeg mig til...

Jep, så nåede vi november - synes stadig jeg rent mentalt flagrer rundt midt i oktober - der jo i den grad fik ben at gå på. Nåede nærmest ik at blinke før oktober var pist borte.

November er for mig ofte en lidt grå måned, en måned som på en eller anden måde "bare" er en slags appendix - eller noget der skal overstås. 30 dage, der bare skal gå, før julehyggen sådan rigtigt sætter ind. Jeg glæder mig til jul - men det må jeg skrive om en anden dag - for jul er i december, vi er nået til november i mine lister over ting jeg glæder mig til.

I november vil jeg således
# løbe to gange om ugen mens det er lyst. Lys gør godt - og jeg trænger (jf. oven for - om at november er en grå måned).
# dyrke yoga og meditere hver morgen, og gerne også hver aften. Som minimum en gang om dagen - for det gør virkelig godt og lander mig det helt rigtige sted.
# udnytte vintermørket og gå tidlig i seng.
# arbejde mindre i weekenderne - med arbejde mener jeg ik rigtig arbejde men mit hjemme-arbejde. Jeg vil sidde på sofaen, strikke og drikke kaffe i november. Bum.
# Strikke mere - fx strikke 1½ ærme af min Høstjakke, for så kan den nå at blive færdig.
# Strikke mit halstørklæde "Simpel trekantet halstørklæde" færdig
# Grine mere - og droppe den der sure fold mellem øjenbrynene - tænk hvis den blev siddende en dag...
# Nyde eftermiddagene med pigerne. Vi er inde i en god stime med spil og hygge og te når vi kommer hjem
# starte på undervisningen igen - og levere noget ordentlig noget af slagsen...
# Nyde solen når den er der - gerne iført løbesko. jf. punkt 1.

I oktober havde jeg en række rigtig gode ting på min liste. Blandt andet og måske vigtigst af alt efterårsferien. Hold fast vi holdt en dejlig en af slagsen. Godtnok startede den med bræk og opkast, men fire dage i sommerhus gjorde godt. Meget godt endda. Oktober startede med en lille svip-tur til Helsinki med arbejde. Det føles som meget lang tid siden. Turen var dejlig - og jeg skrev mig bag øret - at når programmet til workshop alligevel kræver afrejse dagen før så må det næste gang også indebære en fridag - for jeg blir nødt til at bruge tid på turisteri når muligheden byder sig :) Ugen op til efterårsferien havde jeg drøn travlt på arbejde - vi fik sendt en god og gennemarbejdet ansøgning afsted, men det holdt hårdt. Så det med tempoet på arbejdet og sætte det ned holdt ikke helt, synes jeg. Jeg arbejder på at holde tempoet nede, og har pladret nogle afspadseringstimer af på "mig tid" "hente børn tidlig tid" "aflevere og hente dage" og den slags - og nydt at jeg har mulighed for det. I efterårsferien fik jeg strikket Tullers Catriona jakke færdig, fik monteret knapper og skiftet knapperne på Tillers model.Samtidig belv jeg igen bevidst om hvor godt yoga og meditation gør mig - og fik virkelig rykket på den front. Så jeg nu mediterer dagligt. Ahhhh! Det skyldes egentlig primært at kroppen igen fortæller mig at jeg har haft for travlt #detvidstejegegentliggodt... Så det arbejder jeg lige lidt på, ing?!

Sidste år i november havde jeg de her gode ting på min liste... Vigtigst af alt - er måske de der 32 timer, som jeg nu har været på i et år allerede :)

6 kommentarer:

  1. November er en dejlig måned, synes jeg (mon jeg tilhører en særlig, men mærkelig race?), jeg kan slet ikke få nok af den hygge, der de klemt inde mellem halloween og jul. Masser af stearinlys, tæpper og varm te! Du får lov til at hygge dig i dine løbesko :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må have er særligt november gen ;) jeg har det ik ihvertfald ... men så har jeg til gengæld et jeg elsker at løbe i regnvejr gen som er et sjældent et af slagsen ;) mon man kan øve at holde af november? Te og hygge lyder lige som den rigtige opskrift :)

      Slet
  2. Jeg kan også godt li' november. Synes den går lynende hurtig, der er en del arrangementer, skole/hjemsamtaler og så er det bare en hyggelig måned. November er også min lade-op-til-julemåneden:) I år skal vi til England så der skal tænkes frem....:)Håber du kan finde vi-hygger-i-november-og-lader-op-humøret:) Eller noget :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis solen bare skinner i november og jeg slipper for 30 forskellige typer af gråvejrsdage så kan jeg godt overtales tilst holde af november ;)

      Slet
  3. For år tilbage besluttede jeg at livet er for kort til at hade hele måneder og derfor begyndte jeg at elske november. Fuldstændigt lige som skøreliv skriver så elsker jeg idag november hygge hvor man kan få lov at tulle rundt uden at skulle en hel masse. I november er tiden ligesom ens egen, det kan man ikke sige om ret mange andre måneder.

    Godt at I fik sådan endejlige efterårsferie selvom den startede dårligt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret - livet ER for kort til at hade måneder. Du har så fine pointer i din kommentar :) Jeg hader heller ikke november - jeg synes bare det er en trist måned som ofte er grå... og fugtig. Jeg tror jeg skriver et indlæg om min november-følelse. For den kan (og skal måske) vendes lidt?!

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...