tirsdag den 6. september 2016

Lidt om langsomme weekender

Weekenden der lige er gået var en langsom en af slagsen - og jeg elsker langsomme weekender, hvor jeg kommer ned i gear og giver mig og os tid til at gøre lige hvad vi har lyst til og behov for at gøre.

I fredags indviede vi endelig gilde-salen - sammen med en flok kollegaer fra mandens arbejde. De havde haft afdelings dag, og havde for nogle uger siden spurgt til om det ikke var på tide at se den fine gildesal de havde hørt så meget om. Så de kom, 15 mand og en kvinde høj til aftensmad - som var bestilt og hentet på den lokale kro. Og der var rigelige mængder mad - så meget at vi resten af weekenden levede som grever og baroner, både til frokost, og aftensmad - både lørdag og søndag.Og kunne give lidt af "firser-laks-og-reje-lagkagen" til naboerne - og et gedigent stykke kage også (hindbærrand). Det gjorde sikkert også sit til at weekenden føltes langsom, for der var ingen bekymringer om at skulle lave aftensmad (eller frokost for den sags skyld)- næh, vi fik bare de lækkerier som køleskabet gemte!

Lørdag gik ret langsomt, men dog hurtigt, for der var jo svømning på programmet. Det var et hit, selvom Tiller ikke mente hun på nogen måde skulle afsted. Storemusen glædede sig og kunne næsten ikke vente til det blev frokosttid, og Tuller - var med på jeg glæder mig vognen. Jeg fik svømmet mine baner, og efter 30 minutter (aaaaaalt for kort tid, mor, aaaalt for kort tid - og i mit stille sind sendte jeg en million taknemmlige tanker til sommerferiens svømmecamp, for sådan har det ikke altid været, langt fra faktisk)-  kunne jeg hente tre glade (og kolde) svømmetrutter ved bassinkanten.

Søndag gik med alverdens gode gøremål - en tur i Ikea med Tiller (alenetid med en twin, eller i det hele taget bare med et barn) for at bytte nogle låger som vi havde købt i den førkerte størrelse #bummer. En tur til Bauhaus' drive in afdeling for at hente skyggelister (manden, Storemusen og Tuller) og en eftermiddag der druknede i regn. I ordets bogstaveligste forstand. Så der var dømt indeaktiviteter, kaffe i rigelige mængder, lidt rengøring og alle sådan nogle weekend ting. Så weekenden var virkelig god ved os. Jeg er nået et godt stykke videre med høstjakken, men lægger den på hylden ny, for Tuller tripper og vil så gerne have sin catrionajakke, så den må jeg hellere få på pindene. Og da weekenden (den der kommer) byder på flere timers biltur - er bilstrik jo lige sagen - for at komme godt igang med Tullers jakke.

Og nu, sidder jeg hjemme, skal til at lave en årnli' balje stempel kaf', for jeg skal skrive endnu et interview ud - og til det kræves kaffe (og ro). Over and out herfra :)

2 kommentarer:

  1. Jeg har en kær veninde i London der hedder Catriona:o) Du får mig til at tænke på hende, hvergang jeg læser dine indlæg om den trøje:o) Dejligt svømning var en succes - for jer alle. Vi har en halv travl weekend på vej eller det er mest ungerne. Overnatning med klassen fredag (prinsessepigen) Fødselsdag for en kammerat i klassen 16.30 til 20 fredag (mindstemanden) Besøg af gode venner lørdag (alle) men søndag er der vist ingenting:) Nå, men det er jo først i weekenden. Lige nu glæder jeg mig bare over, at sommeren er her igen. Ungerne har idrætsdag på skolen i morgen. Det er da så meget sjovere i godt vejr, ik'?:) Og det bliver jo dejligt hele ugen:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fyldte weekender kræver altid en stille uge efterfølgende synes jeg. Det lyder som en dejlig weekend fyldt med gode ting. Vores næste weekend blir også mere fyldt - men sådan er det nogen gange. Regner med vi lander på matriklen søndag tidlig eftermiddag så vi kan bli klar til næste uge igen i fin stil ;) og sikke et held med den idrætsdag! Solskin gør livet lige en tand skønnere ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...