tirsdag den 9. august 2016

Lidt om min helt - min handyman(d)

Jeg har set helt nye og enormt dejlige sider af min skønne, dejlige mand siden vi har købt huset. SÅ jeg går sådan helt nyforelsket rundt - og sys virkelig manden er skøn!

Det er fordi han kan en masse ting, som jeg beundrer ved ham og er glad for han kan... eksempelvis...
# bevarer overblikket mens jeg løber forvirret høneagtig rundt og mister overblikket af og til
# arbejder så grundigt og ordner huset så det bliver flottere og flottere
# inddrager Storemusen i monteringsarbejdet - og med ro og nøjagtighed forklarer hende hvordan man monterer lister, hvorfor rawplux er vigtige og hvad dæk-skruer egentlig er for en størrelse
# prioriterer sit arbejde og finder pludselig ud af at det er meget vigtigt at kælder skagten får et tag. Så vupti 3 timer senere har kælderskagten et intermistisk, men tæt tag, så vandet i de her skybrudsagtige byger, ikke drøner ned i kælderskagten
# dokumenterer sit arbejde, og det der endnu skal laves - eksempelvis en bette film af hvor vandet samles på terrassen når det regner for meget.

Storemusen "i praktik" som handy-woman hos manden
Og så er han jo også alt det andet
sjov - han kan ihvertfald få mig til at grine - meget og længe - og så tårerne triller.
alvorlig - når det kræves
en god menneskekender
lærer mig at man godt "kan" andre ting end det man plejer
tvinger mig til at tænke mig om
og stiller krav.
og meget, meget mere

Og vigtigst af alt sig selv. Og det elsker jeg ham for, og lige for tiden særlig meget - og mere for hver dag vi bruger i huset :) og nu faktisk snart på 11½ år - for så længe har vi kysset og krammet hinanden. Og i september - der har vi været gift i 7 år, og det er jo egentlig ret lang tid, hvis jeg selv skal sige det!
Det her er også mandens værk - at sætte Egernet Egon (som han iøvrigt omtaler som lusebefængt møgdyr) i min bil så den ihvertfald flytter med :)





2 kommentarer:

  1. Nåååårhh - sikke en skøn kærlighedserklæring! ♡♡

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...