tirsdag den 28. juni 2016

Lidt om Sommerferie SFO

Eller opbevaring af børn... 

Åhhh mens det går så fint i klassen med det der skoleskift går det mindre godt i sfo'en. For at sige det mildt. Det går egentlig slet ikke. Og her på tredje uge inde i projekt flyt ældstebarnet fra god skole og SFO til ny skole mv kan jeg virkelig for alvor blive bekymret. Læs frustreret. Så frustreret at jeg igår var tæt på at bede min mor om at møde mig i Odense hvor jeg skulle være censor og bruge dagen sammen med Storemusen der. Frustrationen har så udviklet sig så i morgen står der "kultur" på programmet for jeg skal til møde på Christiania med arbejde og der har jeg tænkt mig at tage hende med. Punktum. 

Scene fra aflevering i går morges... 
Mig: god morn, bla bla plads til tøj? Bla bla spiser i frokost sammen? Bla bla er der nogle voksne som går i hus E normalt? 
Ukendt voksen: god morn, ja i finder bare en plads... Hmm jeg ved ikke om vi spiser sammen. Det har vi ikke tænkt over/snakket om... (WTF?!?). Voksne fra hus En- måske der - eller her - nej, hmm det ved jeg ikke.... I må lede efter S. 
Mig. Ok (suk) Hej Hej så. Storemusen skal vi finde R (veninde) eller? 
Storemusen. Se R! Jeg kommer nu. Hejhej  mor.  

Da vi hentede havde hun ikke spist noget. Og heller ikke været på toilet. 

Scene fra hentning Idag. 
Mig. Kigger i elektronisk system - har hun skrevet hvor hun er. Nej, så er hun inde. Går en runde inde. Ingen Storemus. Går ledende rundet. (I gl SFO ville "de voksne" allerede nu ha spurgt leder du efter nogen?? Ingen spørger - jeg går ud - spørger (endnu en) ukendt voksen har i set Storemusen? 
Ukendt voksen 2 svarer øhhh jeg ved ikke hvem det er... 
Mig ok jamen Hej Hej så. Suk... 

Opbevaring af børn. I think so much. 

Skole SFO (for de to eksempler er fra ferie-SFO)  er heller ikke voldsom fantastisk. Få (læs stort set ingen) aktiviteter. De få aktiviteter der er er tegne, legeplads og perler (og cafe om onsdagen. Men det er så eftertragtet at børnene må komme til efter tur. Dvs har man prøvet en gang må man vente en måned før man må komme med i køkkenet igen.) og nåhhh ja iPad. 

Jeg har besluttet jeg spørger til de pædagogiske overvejelser bag aktiviteterne efter sommerferien. For indtil videre har jeg kun mødt ukendte voksne... (Altså i ferie sfo'en ik... Skole SFO - og jeg kommer bare til også at kommentere ferie SFO'en...) Hvis det ikke blir bedre må vi se om vi kan finde en ung pige der kan hente Storemusen to gange om ugen - og så selv hente hende efter skole. For Storemusen keder sig. Ikke bare lidt men virkelig virkelig meget. Så meget at hun spiller iPad hver som i: h v e r eftermiddag. Opbevaring af børn... Det tror jeg lige. Så er det virkelig svært st bevare gejsten og foregive stor glæde ved at aflevere ældstebarnet et sted man mest af alt betragter som en falliterklæring. :( 

PS. Beklager det her sur bøvs indlæg. Men skulle lige af med det! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...