fredag den 6. maj 2016

Lange solskinsweekender

Endelig kom sommeren eller det virkelig varme dejlige forår til den idylleriske forstad. Passende til den lange weekend - helt uden planer, altså andet end planer om at slappe af og gøre hvad vi har lyst til, og se på legepladser!

Så Kristi Himmelfart torsdag blev brugt til at lege i solen, i sandkassen i haven, med vand, sand og sol. Vi er ved at vænne os til at pigerne nærmest altid bruger den første fridag (uanset om det er weekend eller alm fridag i hverdagen) på at skændes. BIG time!!! For sørensen hvor er det bare t r æ l s. De skændes om alt hvad man kan komme til at være uenige om - her lige nogle eksempler: Hvem der skal have fødderne hvor på sofaen, hvem der skal sidde hvor på sofaen, hvem der skal lege med det (næsten eneste) stykke legetøj vi kun har et af..., hvem der skal have den ene eller anden ting og.så.videre. Opslidende - ja, træls - ja, og alle mulige andre ting... Så igår var legekonstellationen primært - skille alle børn ad - og lad dem lege hver for sig. Til nød sammen to og to, og helst ikke twins sammen.

Idag er manden på job. Han nyder roen og ikke blive afbrudt af kollegaer der liiiige skal det ene eller det andet. Så jeg er selv med pigerne. Vi har lige et par ting på programmet:
- lege i sol
- tage ud og handle
- købe div. småting bl.a. en belønning for et styk vaccine.
- spise is.

Ellers skal vi ikke noget. Tuller hjalp Storemusen med at bygge noget LEGO friends der var slået helt i stykker - og i forlængelse af drillerier der står i kø - valgte Tiller så at skille halvdelen af det ny-byggede LEGO ad igen, bare fordi... Det er så der jeg bliver en anelse træt...

Jeg ville egentlig have været inde i byen og se vagtskfite hos dronningen, men da jeg kom i tanker om det, var klokken allerede så mange at vi ikke kunne nå det i ordentlig tid. Og da linie A for tiden enten kører "A for aldrig" eller "A for af og til" så blir vi i den idylleriske forstad idag.

Så nu leger de alle fire (Storemusen har besøg af en veninde fra klassen der bor lige lidt længere ned ad flisegangen) faktisk ret godt. Og jeg - ja, jeg vil lave en kop kaffe, og sætte mig i solen med lidt strikketøj. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...