torsdag den 10. marts 2016

En heldig kartoffel

... sådan følte jeg mig i starten af sidste uge da en mail fra æ chef' tikkede ind i min indbakke, med en invitation til et lille møde med Richard Louv, sammen med en god kollega og 10 andre, til debat, snak og let middag, og et oplæg af jo så - Richard Louv.

Richard Louv er lidt af en hot-shot i de kredse som jeg frekventerer arbejdsmæssigt. Det er ham der skrev bogen "Last child in the woods" - hans hjertebarn er børns manglende forhold til naturen og de uheldige konsekvenser det har for vores mentale helbred, byudvikling, arbejdsliv og så meget mere - med andre ord hans budskab er vores (ofte manglende) relation og forhold til naturen er alarmerende, og det skal vi have gjort noget ved - fx gennem udeskole, gennem familieture i det grønne og sådan noget. Og ja, han kommer fra Amerika, og har derfor primært beskæftiget sig med amerikanske forhold - men mange af hans pointer kan stadig bruges i en dansk kontekst. Se videoen neden for :)


I videoen kan du høre og se Richard Louv om hans begreb Nature Deficit Disorder som ikke er et medicinsk begreb. 

Men det er simelthen det dejligste at have et arbejde hvor der af og til kommer muligheder hvor man møder spændende, inspirerende og tankevækkende mennesker. På den måde føler jeg mig som en heldig kartoffel. Og igen - taknemmelig - over at jeg i sin tid blev ringet op og spurgt om jeg ik havde lyst til at arbejde på "helt gammelt arbejde" og siden hen er blevet fastansat som studieadjunkt med ph.d. Jeg er taknemmelig over at de troede på mig, og kastede penge efter mig så jeg kunne gøre ph.d.en færdig med løn. Og nu selv søge mine egne penge, til projekter jeg brænder for.

Taknemmelighed - en dejlig følelse!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...