tirsdag den 16. februar 2016

Endelig færdig - Egostrik

Det holdt hårdt at få strikket de sidste dele af ærmerne færdig af min #nemraglansweater vol. 2. Først kom bogen i vejen. Så kom min egen manglende strikkelyst i vejen - ærmestrik uden afvækslende farver, striber eller andet sjau - er bare grund kedeligt. Den holdning havde sneget sig ind i mit sind - og "med den på" for man (læs jeg) bare overhovedet ikke strikket noget som helst færdigt.

Men så tog fanden ved mig - eller hvem det nu var - for der var jo en grund til at jeg oprindeligt startede på den der trøje helt tilbage i slut november start december - ja det er så længe siden, jeg ikke engang husker hvor lææææænge jeg har været igang med trøjen. Men grunden til jeg startede trøjen var jo at jeg manglede en hverdagstrøje til at holde varmen i og til at tage på sammen med mine nederdele - som jeg elsker at gå med altid, både sommer og vinter. Og at jeg faktisk manglede et strikkeprojekt at gå i gang med her og nu ( i november-december that was), for den farvekombi jeg oprindeligt havde tænkt til et andet strikkeprojekt (Pickles Olso Høstjakke, for den interesserede læser) duede simpelthen ikke. Så jeg manglede noget garn, og da jeg havde strikkekriller i fingrene og a b s o l u t   i k k e kunne vente til tirsdag hvor strikkebiksen igen havde åbent... gik jeg igang med endnu en nem raglan sweater i restestrik-garnfarve-kombi. Som jo så blev færdig igår aftes. Nu mangler den kun at blive vasket - før den kan komme på og tages i brug!
Her er den så #nemraglansweater vol. 2. Garn: Højlandsuld fra Garnudsalg

Og nu er Høstjakke strikkeriet atter blevet udsat, for jeg skal teststrikke for Anne - en fin bette sweater til Trutterne - der allerede i morges ytrede sig om at det var dybt uretfærdigt at jeg kun strikkede en version af teststrik. Så mon ikke at det bliver sådan jeg strikker to versioner, i to forskellige farvekombier af samme trøje, for så balancerer ting igen. For efter jeg strikkede Storemusens Harlekin sweater - er det jo Tiller og Tullers "tur" til hjemmestrik. Og så må høstjakken ellers vente igen - igen - jeg var ellers lige gået igang med at teste garn og strikkefasthed, for jeg skulle liiiige se om "ny" farvekombi virker - og det gør den - den holder maks. Så jeg må skynde mig at teststrikke trøjen færdig - så jeg e n d e l i g kan komme igang med Høstjakken. For jeg trænger. Det kribler helt i fingrene. Meget - virkelig meget!! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...