tirsdag den 9. februar 2016

Boganmeldelse: Jojo Moyes - efter dig

Den anden dag da jeg var på biblioteket fandt jeg i hurtiglån kassen en sand perle - nemlig fortsættelsen af Jojo Moyes mig før dig - som hedder efter dig.
bogen...

I bogen følger vi Clark der jo i første bind passede den handicappede mand Will - læs min anmeldelse af Mig før dig her. Så i bind 2 - altså fortsættelsen eller måske mere opfølgeren på Hvad skete der egentlig i Lous liv, efter Will? Får vi et fint indblik i, i bogen efter dig. For Lou kæmper gennem store dele af bogen med at finde sig selv igen, jobmæssigt, og ikke mindst kærlighedsmæssigt, og også familiemæssigt - tør hun give slip og finde kærligheden igen? Lou bor nu i London i en fin lille lejlighed, som hun har købt af nogle af de penge som Will har efterladt  hende. Hun arbejder i lufthavnen, og har en hæslig chef... og er måske egentlig gået lidt i stå i sit liv, og kan ikke helt finde ud af hvad hun skal med livet nu hvor Will ikke er der mere. Der er fine krøller og uventede drejninger i bogen, som jeg ikke vil afsløre her - hvis man nu tænker den bog må jeg læse.

Jeg synes bogen er lige så velskrevet som 1'eren - bogen er ret letlæst, den læser faktisk næsten sig selv - og er lidt en bog der får en til at føle "åh det er godt, at det alligevel ender godt med Lou" - for jeg var da egentlig kommet til at holde lidt af hende. Bogen er sjov, men dog slet ikke så sjov som den første bog, hvor jeg til tider sad og skraldgrinede. Men man vender alligevel siderne i en vis fart, for Jojo Moyes kan altså noget med ord og historier, så man slet ikke kan lade være med at læse videre og videre.

Så jeg kan varmt anbefale bogen til mørke vinteraftener, med en dejlig kop te "on the side".