tirsdag den 5. januar 2016

Hverdag igen

Det var så den skønne ferie der virkelig lige slap op igår (ok, i forgårs). Nu er det hverdag igen - og det er nu også dejligt. Jeg dynes faktisk vores hverdag er god. Travl til tider - bevares. Men mest af alt virkelig dejlig. Dejlig fordi jeg holder af mit arbejde - og jeg ved børnene trives i både skole og børnehave. Dejlig fordi vi hver især bliver udfordret.

Hverdagen og balance i den er vigtigt (det har de sidste års projekt oplad dig selv og forbliv opladet lært mig på den lidt hårde måde) Derfor synes jeg, at det er vigtigt at holde af måske nærmest elske hverdagen. Det er trods alt den der er der flest dage af om året sammenlignet med ferier og weekender. Og tænk hvor trist livet ville være hvis vi i vores familie kun levede for ferien. For mig er ferien både vigtig men virkelig også ekstra topping på det liv jeg for det meste lever. Det er måske derfor det hedder hver-dag?!?

De her tanker giver måske endnu mere mening når jeg ser tilbage på den ferie der lige er gået - det var sørme hårdt arbejde (ikke alle dage - men nogle dage mere end andre...). De første dage brugte vi alle på at finde hinanden. Først os fire piger og da vi fire havde fundet vores ferie melodi  havde manden fri - og vi skulle finde vores families' ferie-melodi. Hvordan hjælper man til - hvordan taler vi sammen -og hvad er ok opførsel kinda things spørgsmål er der ikke helt enighed om blandt børn og voksne. Men efter nogle dage (krydret med kæmpe forventnings glæde til jul osv) fandt vi atter ferie melodien bandt ud af hvad det er der gør os godt og hvordan vi sammen og hver for sig lader op. Det er med langsomme morgener, hvor vi vågner når vi er klar - det er med kaffe i koppen og nattøj på kroppen (tøhø) til langt op ad formiddagen - det er med en dejlig frokost og lidt planer om eftermiddagen - fx skovtur med te, boller, eller som den 1.1. ris-a-la-mande - det er med ture på legepladser - hvor der er højt til loftet og man kan løbe alt det man vil. Det er med lækker varm aftensmad, med tid til at lave den, lyst til at lave den og hjælpere i køkkenet - det er på alle måder ferie på alles præmisser.

Så nu venter hverdagen og hverdagen er igang, for mit vedkommende er jeg (atter) glad for at kun 32 timer skal spenderes på det hersens arbejde, så jeg kan hente og bringe nogle dage - knokle igennem på andre - at mit mindfulness hold starter op igen i næste uge, og pigernes svømning starter igen på søndag. At legeaftaler laves, spise-legegruppe inviteres, og den slags - og så venter der jo også en mandens fødselsdag lige om hjørnet (gisp, jeg skal have købt en gave...)

Så hverdagen er her - og jeg glæder mig til at dele små og store tanker om den i 2016 med jer læsere. Hvis der er noget i har lyst til at høre om - skriv det endelig i kommentarfeltet neden for :)

4 kommentarer:

  1. Dejligt, at I fandt feriemelodien. Vores efterårsferie var en kende anstrengt, så jeg var spændt på juleferien, men den gik heldigvis over al forventning. God start på 2016 - håber, den bliver god ved jer. Vejret har da i hvert fald allerede vist sig fra sin fineste side, synes jeg, så lad os håbe, det fortsætter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Anstrengende ferier får man meget hurtig nok af - så dejligt at jeres juleferie var god!
      Ønsker jeg også en god hverdagsstart og et skønt, dejligt og solrigt 2016 :)

      Slet
  2. Hverdage er der nu flest af, derfor kan man jo lige så godt få det bedste ud af dem. ☺
    Jeg kom til at tænke på, hvordan gør I med gaver til pigerne og specielt Tiller og Tuller. Jeg har selv tre piger på hav 3, 4 og 7 år. Og de to små er der kun 18 måneder i mellem, så langt hen af vejen er det jo det samme de ønsker sig. Men jeg nægter stadig købe to ens Frost dukker osv. Hvordan håndtere I det? Eller er det bare vidt forskellige ting de ønsker sig??

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er rigtigt - hverdage er der flest af - det hander om at nyde dem!
      Tak for spørgsmålet - jeg skal nok brygge et indlæg sammen om det inden alt for længe! Men det korte svar er - dobbelt af alt ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...