onsdag den 9. december 2015

Gæt hvad der ligger i min fryser

I gætter det aldrig ;) og jeg troede heller ikke selv i lørdags da jeg vågnede at netop et bette egern skulle indtage pladsen ved siden af æbleskiverne.

Vi har fundet er vildt flot (dødt) fint egern i lørdags på vej hjem fra frisøren :) og efter forholdsvis få overvejelser lagde vi det ligeså forsigtigt ned i cyklen og tog det med hjem. For midt på vejen skulle det ihvertfald ikke ligge. Det var der ingen af os fire piger der sys det skulle.

Så pigerne fik alle holdt det bette egern. Kigget på det og dens små tænder. Det lille ansigt og dens fine pels. Vi overvejede længe hvad der skulle ske med det. For bare smides ud skulle det ikke. Så vi besluttede det skulle begraves. Et sted hvor vi vidste det lå. Fint pakket ind i lidt Hvidt papir og klar til dens sidste rejse. 

Men sådan skulle det ikke gå. 

For når man kun bor et sted hvor der er en lille bitte have så har man ikke udstyr (læs skovlen) til at kunne grave nogen som helst steder - så efter meget møje og besvær - det er ikke let at grave med en lille bitte have skovl - droppede vi vores foretagende, og spiste nogle af de æbleskiver vi havde i fryseren. 

Mens vi sad der snakkede vi om at en anden mulighed kunne også være at få det egern udstoppet. For det var sørme et fint et af slagsen. Så vi undersøgte havd det koster og jeg blev enig med mig selv om at det (altså at udstoppe kræet) ville være en glimrende ting. Sådan gik det til at der (efter konsultationer den lokale konservator) lige pludselig lå et dødt egern i vores fryser. Manden var langt fra begejstret. Og mener stadig at det faktum at vi inden Længe (læs om fem måneder) har et styk udstoppet egern her hjemme giver adgang til nærmest hvad som helst hvor det er mig der skal Gi sig. Og det er fint med mig. 

For jeg ved - havde vi ik benyttet os af muligheden om at få egernet udstoppet så ville jeg ha fortrudt en anelse. For hvor tit er det liiiige man finder et smukt og pænt nyeligt dødt egern. Sjældent! Ik?!? 




2 kommentarer:

  1. Min morfar havde en virkelig flot udstoppet musvåge. Jeg tror I bliver glade for egernet - og manden, på et tidspunkt :)

    Hvis du ikke allerede læser med hos The Bloggess kan det klart anbefales i forhold til udstoppede dyr. Hun har blandt andet en ged i en gyngestol i gæsteværelset!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tror jeg også han blir :) tak for tippet - jeg må tjekke det ud! Kh.

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...