mandag den 28. september 2015

Endelig igennem september

Normalt elsker jeg september, jeg elsker september solen - farvernes skiften fra grøn til mere hen ad gult - duften af efteråret, de friske morgener, varmen op ad eftermiddagen og alle de andre dejlige ting som fortæller at sommeren er slut, og efteråret kommer.

Denne september har været en anelse anderledes: Jeg har arbejdet to weekender (kun den ene dag af weekendsdagene, bevares) og været til fest i weekenden der gik - tre efter hinanden følgende weekender med "skal" ting - som alle - på hver deres måde er dejlige, men tilsammen, i en lind strøm har været en anelse opslidende.Primært fordi det jeg elsker weekenderne for er at have fri - fri til at gøre lige hvad der passer mig og min familie. Så sådan er weekenderne fremadrettet igen. Ingen planer (andet end dem vi selv planlægger) og sådan skal det være for mig.


Ugerne er gået med oplæg skulle forberedes, nye hasteopgaver er kommet til samtidig med at indbakken er vokset større og har omformet sig til en bunke rod, opgaver der ellers har været "næsten færdige" er blevet udsat på ubestemt tid, skrivebordet på arbejde er sandet til i stakke af div. rod - gamle løse papirer, som bare er blevet lagt, for at skabe plads i tasken osv. Jeg er sikker på det her ikke er noget "særligt" men at vi alle sammen af og til overfaldes af travle perioder, sådan er det bare - men nu, skal (og er der blevet) skruet ned for tempoet...  Og det føles så godt... Og som også minder mig om, at jeg skal passe på mig selv, og at det er ok at skrue ned for tempoet igen, til noget jeg selv kan holde til og har lyst til. Det har jeg så gjort i sidste uge. Den første uge efter arbejdsraseri føles altid en anelse mærkelig, for jeg har en følelse af jeg gør alt for lidt - jeg burde løbe stærkere - tænker jeg...  Men samtidig tænker jeg (heldigvis) også, at det er ok, at have det som jeg har det lige nu - det er ok, at skure ned, og det er dejligt at jeg gør noget der er godt for mig selv.

Så nu - nyder jeg en hjemmearbejdsdag, med tid til at krydse af på min lange liste, rydde op i indbakken, skrive videre på en ny (gammel) projektansøgning, og finde et tempo der passer mig - så der også igen er tid til at nyde efteråret, farverne, duftene, lyset og alt det andet, som jeg sætter så utrolig meget pris på. Nyd mandagen derude, ing.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...