søndag den 17. maj 2015

Lange weekender

Åh sådanne lange weekender er altså bare her-lig-e. Og gør at keg v i r k e l i g glæder mig til vores sommerferie. Der er lang tid til (sommerferien that is) men derfor kan man jo stadig glæde sig, ikke sandt :) de sidste weekender har været så harmoniske og vores konsekvens udfordring på opdragelsessiden er virkelig ved at bære frugt nu. Vi oplever langt færre konflikter - for børnene ved at vi (primært mig,) mener hvad vi/jeg siger...

Vores oplevelse af tre børn med to års mellemrum nu virkelig er alt arbejdet værd og jeg ville nok egentlig gøre det igen - men sjovt nok kommer det jo ikke til at ske. De tre har så meget glæde af hinanden og kan efterhånden lege i timer uden der er behov for voksenhjælp (i form af mægling fordi der er en eller anden der ikke følger reglerne i legen / vil bestemme det hele/ kaster med ting - eller andre løssluppenheder...). Så de her lange weekender er dejlige og et kærkomment afbræk fra hverdagen. Dejligt at vide der stadig er to lange weekender lige om hjørnet. Denne gang fire fridage har vi vi brugt på at være sammen og slappe af. I torsdags har vi bare været hjemme*. Fredag var store legedag hvor Storemusen var hjemme hos bedsteeninden F fra børneren hvor hun også sov til igår mens Tiller og Tuller havde besøg af bedstevennen M og vi kørte den klassiske tur til mors arbejde med pandekager og kakao og hyggede :) igår tog vi til Hindsgavl for at mødes med mandens søster, hendes mand, farmor, mandens kusine og hendes familie. På trods af det til tider dårlige vejr var det en hyggelig dag ved Lillebælt. Idag har vi igen ikke rigtig lavet loge andet end bare hygge os. Manden var ude at kigge på hus (mere herom i et andet indlæg) mens jeg havde fornøjelsen af mine skønne trutter. 

Så således opladet er vi nu klar til at hoppe ud i en ny uge - inden den næste lange weekend venter forude. Denne uge skal jeg starte på at forberede forsvaret - der jo allerede er om tre uger!! Gisp gisp. 

* red: vi  h a r faktisk lavet noget i torsdags. Vi var lige oppe i slotsbyen for at se på 1) hus, 2) slottet og 3) barokhaven og nåh ja - spise is i solen :) 

4 kommentarer:

  1. Jeg tror ikke min første kommentar blev sendt? Men jeg skrev egentlig også bare, at det lyder til I har haft en SKØN lang weekend :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nope, ingen kommentar - kun denne ;) vi har haft en skøn weekend, så skøn at pigerne hverken ville i sfo eller børneren i morges... :)

      Slet
  2. Det lyder som en dejlig weekend. Og spændende med hus! Kommer vi til at høre mere om det? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var altså også idyl med idyl på vores weekend her i den idylleriske forstad :) og tjoeh, huset hører I nok mere om i løbet af de næste måneder... Det er ligesom en proces, som (forhåbentlig) snart slutter :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...