fredag den 1. maj 2015

I maj vil jeg

Aldrig er en måned gået så stærkt som den april vi netop er gået ud af. Den ene dag har taget den anden og påsken synes allerede mange måneder væk. 

Jeg lader op. I den grad. Der er behov. Meget. Og det vil der være et stykke tid endnu. Blog-lysten og skriveri er så småt kommet tilbage - jeg har en del indlæg i tankerne - nu må vi se om jeg får skrevet dem ;) . Pausen gjorde mig godt. Det kan være der kommer flere pauser i maj. Nu må vi se. Jeg skriver når jeg har lyst og ikke af pligt. 

Og det blir også hovedtemaet i min liste over ting jeg vil i maj. Jeg vil gøre ting der er gode for mig og fordi jeg har lyst. Så here it comes. I maj vil jeg:

- slappe af og lade op.
- være konsekvent over for børnene. Vi kører det store opdragelses-tema herhjemme for tiden nemlig. 
- hygge mig alt det jeg kan. 
- opfylde eller/og klare min personlige mindfulness udfordring.
- reviewe en artikel. 
- forberede mit forsvar af et styk afhandling. 
- være nænsom overfor mig selv og mere offline end jeg plejer. 
- hygge mig med manden min og vores tre skønne trutter. 
- strikke trøjen til Tiller færdig og starte nyt strikke projekt til mig selv. 
- holde min egen fødselsdag. 
- nyde maj, duften af syrener og forårets endelige komme. 

Hovedtemaet er at være god ved mig selv og slappe af. Jeg trænger, det er der vidst ikke så meget at sige til. 

Hvordan lykkedes jeg så med at nå mine april mål? Jamen jeg fik afleveret min afhandling. Det kan næppe være forbigået nogen regelmæssig læsers opmærksomhed. Vi holdt en total low key fire års fødselsdag for de to trutter - og har haft nogle virkelig dejlige weekender sammen alle fem. Fx kan tiller og tuller cykle nu. Det lærte de for to uger siden. Storemusen Står på rulleskøjter og vi bruger meget tid ude. Jeg skal endnu mere tilbage til offline tilværelsen - og øver mig fortsat i ikke at tjekke arbejdsmailen så ofte. Jeg mediterer en del - men der er stadig plads til forbedringer. Jf min  maj liste. Samtidig kan jeg afsløre jeg har glemt alt som i a l t om min sukker Challenge. Så da jeg netop læste min liste fra marts altså april listen that is - tænkte jeg havde je en sukker Challenge???! Det havde jeg nok. Engang. Men en del af mit vær god ved dig selv projekt indebærer lidt mørk chokolade og det tæller som bekendt som frugt - så der er alligevel ik noget problem ;) 

Hvorom alting er så glæder jeg mig til maj. Til at lande endnu mere efter jeg jo afleverede en afhandling. Det fortæller jeg meget mere om i et andet indlæg. Indtil da vil jeg bare vise hvad jeg har købt som gave til mig selv. Fordi jeg afleverede: 

Flot ik? Glædelig rød-bededag derude. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...