fredag den 19. december 2014

Når ejeren af kroppen er fatsvag

... og det mere er undtagelsen end reglen at gå tidlig i seng.
... og der ikke bliver holdt tilstrækkeligt med pauser i løbet af en dag
... og man ikke har tid til at glædes over alle de gode ting der sker
... og man måske synes man har haft rigelig travlt
... og man igen får svært ved at finde ro om aftenen

så er det godt at kroppen selv minder en om at man skal hive stikket, slappe af og huske 'sit nye jeg' på at gøre alle de ting der er gode for en. Så er det på tide med en hjemmearbejdsdag igen.

Hjemmearbejdsdagene har der været lidt for få af på det sidste. Og jeg kan mærke jeg skal bruge dagene til at holde fast i gode vaner med pauser, ro, ingen transport tid, god kaffe, Storemusens Barpapapa krus, mere ro, lidt musik, stille og rolig frokost, og ingen mennesker at forholde sig til. Det lyder måske som om jeg ikke laver en bjælde når jeg så sidder herhjemme ved spisebordet og arbejder. Det gør jeg. På den for mig mere sunde måde, end den arbejdsmåde - jeg fortsat arbejder på at ændre når jeg sidder på arbejde. Det [at ændre min indstilling til arbejde på arbejde] er hårdt arbejde, som jeg genoptager når jeg kommer tilbage på job efter juleferien. For nu er jeg virkelig klar til at holde den. Jeg fik sendt artiklen ind til sprogvask igår, brugte aftenen på at mærke glæden ved at være nået så pi**e langt siden 1/9 og bruger dagen idag (ud over at arbejde langsomt, tage pauser, drikke god kaffe, blogge, og nyde stilheden) på at få et overblik over omslaget til den phd. der skal afleveres i løbet af foråret. Og jeg har nu genlæst indledningen, der er skrevet - bladret i metodeafsnittet - der også er næsten færdig og har besluttet at jeg starter med resultaterne efter jul, for det går stærkt at skrive et resume af de fire artikler, som udgør den egentlige ph.d. Så kan jeg også sætte et flueben dér. 

Så når klokken er omkring 15 så går jeg på juleferie, henter nogle ferieklare piger i børneren, og holder fri. Sådan rigtig fri. God weekend, og god ferie, hvis du holder den allerede nu :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...