onsdag den 3. september 2014

Velkommen nyt liv og nyt arbejde

I forgårs (i mandags, that is - altså den 1/9) startede jeg på mit nye arbejde. At aflevere børn og nå at komme på arbejde inden klokken ni er noget som jeg virkelig er glad for - at køre kl. 15.30 og hente sine børn kl. 16 er også en del af 'nyt liv - nyt arbejde' pakken. Ting jeg sætter umådelig meget pris på.

Så her kommer lige en liste over ting jeg er glad for ved mit nye arbejde og nye liv
- at sove til kl. 6. hver dag og stadig møde før kl. 9
- at spise morgenmad sammen hele familien
- at have  mulighed for at møde tidligt (7.30 that is) og hente børn
- at have mulighed for at møde sent (kl. 9 that is) og have afleveret børn
- at arbejde hjemme
- grøn udsigt
- skov lige rundt om hjørnet
- gode kollegaer
- den læææækreste frokost 'cafe' ordning
- gode arbejdsopgaver
- og mulighed for at arbejde hjemme (som jeg gør resten af ugen, for at skrive på afhandlingen der jo ikke skriver sig selv.

Det fungerer altså virkelig godt ikke længere at skulle op kl. 4.20 for at møde kl. 7.30 på arbejde i provinsen. Og for at fejre denne kendsgerning, vågnede jeg natten til mandag og natten til tirsdag kl. 4 for at vende mig om og sove videre alt imens jeg priser mig lykkelig for at jeg ikke skal op om 20 minutter. I nat var første nat hvor jeg ikke vågnede på det tidspunkt og bare sov! Behøver jeg at sige at det her nye liv kommer til at fungere rigtig godt? Nej vel?!

Nu skal børnene bare lige vænne sig til at der er nye tider, og at både mor og far igen indgår i hente bringe kabalen, så den der afleverer ikke henter, og den der henter kan komme tidligt afsted på arbejde. Sådan fungerer det nemlig rigtig godt hjemme hos os. For så har børnene den korteste dag i insti.

Og så skal jeg til stadighed huske på, jeg er i gang med at blive rask fra stressens klamme hånd, så jeg skal passe min søvn, min motion, mine positiv tilgang til tingene, min meditation, turene i naturen, og så kommer resten helt af sig selv. Men med 'nyt liv og nyt arbejde' er en af grundstenene herfor ihvertfald lagt, synes jeg.

God onsdag derude!

6 kommentarer:

  1. Hvor er det fedt at høre, stort tillykke med det nye i hverdagen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frederikke, jeg er så glad :o)

      Slet
  2. TILLYKKE med det nye job. Jeg håber det fortsætter med at være lykken for dig for jeg kan godt forstå at det andet sled dig istykker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marina - ja, når jeg tænker over det sådan alvorligt, så undrer det mig heller ikke at mit 'gamle liv' sled på mig - a l t for meget!!

      Slet
  3. Hvor er det bare dejligt for dig! Jeg går ned på 32 timer pr. 1.2.15 og jeg glæder mig helt afsindigt. Det er "kun" en time mindre om dagen, men for mig betyder den lige præcis det at jeg kan aflevere pigerne uden stress om morgenen og være hjemme en time før aftensmaden skal laves. Jeg glæder mig så meget, så jeg kan nærmest kun forestille mig, hvor vildt det må være for dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :)
      Tillykke med din nedsatte tid - det er en luksus som virkelig er rar - også selvom det 'kun' er en time mindre om dagen. Jeg nyder stadig 'ingen transporttid' og den luksus det er at sove 'længe' hver morgen, for det andet - var virkelig ikke toppen af poppen ;)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...