torsdag den 31. juli 2014

Projekt oplad dig selv (del VII)

Jeg tror det er på tide til en status med mit projekt oplad dig selv. For det er længe siden jeg har reflekteret lidt over hvor'n det står til her i min lille verden. Status er vel, det går godt, sådan da. Men rejsen er stadig lang - men sådan er det vel, når man har mødt stressens klamme hånd...

Der er stadig masser at arbejde med - fx mit (nogen gange manglende) syn på alle de gode ting der er i mit liv - som jeg (faktisk fuldstændig ubevidst) vælger at overse - og i stedet vælger at fokusere (lige så ubevidst) på alt det der ikke fungerer, hvor jeg fejlede eller hvor jeg gjorde noget /sagde et eller andet /opførte mig lidt mærkeligt. Og så dvæle ved det. Grundigt. Længe. Og igen, og igen. Og dét er ikke særlig sundt! Jeg havde ellers vennet mig af med det (eller troede jeg havde vennet mig af med det), men åbenbart ikke nok. Eller nok 'nok' til at jeg slipper mit nye jeg mere løs - og holder mig selv mindre i ørene for at huske at gøre alle de gode ting for mig selv (også kaldet selvomsorg...) hvorefter mit gamle jeg straks øjner chancen og lige så stille og roligt får mere og mere indflydelse på mit jeg igen.

Og det dur jo slet ikke for så sker der det at jeg:
... får nogle af mine velkendte stress symptomer
... mister overblikket
... glemmer at meditere
... glemmer hvor god naturen egentlig er for mig og lader samtidig være med at gå ud i den
... bare mister mit overskud lige så stille og roligt.

Så jeg skynder mig og vender skuden igen, og hanker op i mit nye jeg og giver kortere snor - og møder mig selv med selvomsorg, nænsomhed og kærlighed og husker på at naturen og det grønne gør rigtig godt for mig. Det gør jeg lige, så derfor har jeg idag både været ude at gå i 'det grønne' og løbet en tur, for jeg trænger!

2 kommentarer:

  1. Selvomsorg er en god ting men svær at huske på. Tit er det som om alt andet er vigtigere.

    Hatten af for dig fordi du holder fast i at være god ved dig selv.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...