onsdag den 9. april 2014

Om komfortzonen og store valg

Jeg er ikke rigtig god til at flytte fra et sted til et andet. Det med at hive teltpælene op og flytte til et nyt sted giver mig sved på panden...

Og hvorfor skriver jeg nu det - jamen det er fordi vi var på tur i søndags. Vi var på landet 'midt på den ø hvor vi bor nu' som manden forklarede storemusen. I en lille landsby som ligger midt mellem vores to arbejdspladser - som giver os mulighed for at købe et meget nyt hus og så stadig have den samme ret så luftige økonomi som vi har nu. Som giver os mulig at have en hopolin (trampolin) i haven. Som tager halvdelen af min transporttid og giver mig mulighed for at tage bilen til og fra arbejde. 

Men det bryder jo også ny børnehave og snart skole for børnene - og det synes jeg er latterligt svært at vælge. Både at vide at vi skal sige farvel til noget som føles som verdens bedste insitution, der har masser af omsorg, og så meget læring til de store - at det er helt vildt fantastisk; og når man så ikke ved hvad man 'får', så er det her 'flytteri' ikke nemt. Men samtidig ved jeg også, at luftig økonomi betyder a.l.t. for manden (og mig), for det giver mulighed for at kunne rejse, gøre lige hvad vi har lyst til (næsten) uden at skulle vende hver en krone. Det giver mulighed for stadig at være på nedsat tid, det giver mulighed for at blive i mit nuværende job, som jeg jo faktisk holder rigtig meget af. Og det giver mulighed for at få et hus, der er nyt, lækkert og en have hvor jeg kan have blomster og lidt krydderurter (og en køkkenhave). Så når jeg tænker mig om, og lader være med at føle helt så meget - så ved jeg at vi bliver glade, også selvom det betyder et skift fra verdens dejligste institution for børnene, hen til noget lidt mere ukendt, men sikkert også lige så godt, for det med hus og have kan vi ikke få i samme form og omfang her i den idylleriske forstad, og netop hus og have, vil gøre os glade :) Så måske er det slet ikke så tosset at rykke ud af komfort zonen, og træffe det store valg om at flytte, for jeg er sikker på det bliver godt - for rykker vi ud af komfortzonen, så flytter vi os - og det er meget sundt engang imellem, det tror jeg på!


Vores børn kopierer os!
Når vi er hjertelige og positive forældre, smitter det af på vores børn

6 kommentarer:

  1. Åh, det er så stor en beslutning. Nu har vi jo selv rykket fra verdens bedste børnehave, og vi er endt med et par institutioner, der også er fantastiske! Og ja - det rykker en SÅ meget ud af komfortzonen, men som du skriver, så er det også godt at gøre fra tid til anden. Og giver det jer mere fleksibilitet i hverdagen PLUS giver jer det samme økonomiske råderum, jamen så begynder kalkulen pludselig at give mening :-)

    Held og lykke med det - jeg glæder mig til at følge med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Øglemor, det skal nok blive godt :) jeg skal bare sige det højt nogle gange eller to :) og smage på 'nye by's navn' og tænke alle de gode ting eg har skrevet om i indlægget :)

      Slet
  2. Det er svært. Som du skriver, så ved man hvad man har og ikke hvad man får... men det er de nye muligheder, chancer, forandringer, der udvikler os og det lyder som om, at byen i midten er det helt rigtige i en travl hverdag, hvor der hele skal køre inkl. økonomien, for jer. Pøj pøj med det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Frederikke, jeg tror det er det rette. Jeg er igang med at lave for og imod lister, og mærke efter - heeeelt nede i maven :)

      Slet
  3. Årh spændende! Kan sagtens sætte mig ind i dine betænkeligheder. Vi skal "bare" flytte på den anden side af vejen og bare dét giver mig søvnløse nætter. Glæder mig virkelig også til at følge med i hvad der sker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tillykke med salget og købet :) Jeg må indrømme jeg glæder mig også til at følge med i hvad der kommer til at ske... For lige nu virker det hele en anelse vildt, men mon ikke det altid er så'n?

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...