fredag den 14. februar 2014

At gå - og høre

noget der hjælper mig til at føle og mærke mig selv er mindfulness jeg har jo som faste læsere ved deltaget i en mindfulness udfordring i november, og i den forbindelse var en af udfordringerne at gå mindful. Jeg har mediteret meget de sidste aftener - mærket hvordan det føles rundt omkring i min krop og ikke tænkt på andet - det er skønt og der sker et eller andet i hjernen når jeg mediterer - det føles godt! Der bliver ryddet op på en måde - der bliver stille og på ganske kort tid bliver mine batterier ladet op (eller noget)...
Fødder, ben og jakke... i solskin
Så idag gik jeg igen mindfuldt... At gå fra a til B uden at tænke på andet end bare at være med turen er svært - tit flyver mine tanker væk - tænker over ting og sager der er sket eller skal ske. Jeg planlægger, tænker og nyder egentlig tankemylderet (som ikke føles som mylder overhovedet) 

Så i dag udfordrede jeg mig - og øvede og trænede mit nærvær da jeg gik. Gik fra a til B og slukke for tankerne, og kun høre - fokus var på lyde, de nære og de fjerne. Lyde der dukkede op hurtigt og forsvandt lige så hurtigt igen - brudstykker af samtaler og mange andre lyde lagde jeg pludselig mærke til - men jeg opdagede også hvor tit mine tanker tog over så jeg flyttede fokus fra lyde til kropslige fornemmelser - fødderne: hvordan mærkes det at gå i fødderne? også her oplevede jeg mine tanker fløj - men det var en god øvelse i solskin, og en god måde at træne sit nærvær - for det kræver træning, at være nærværende - hvordan træner du dit nærvær? 

Skøn solskin i dag

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...