torsdag den 12. december 2013

Julehumør helt nede i maven

Jeg kan nu konkludere at mit julehumør og glæde for nisseri stiger med antallet af børn i hjemmet (altså mine egne)... Det er så hyggeligt at nisse for børnene.
Se nu her - krummer - to pøhweer og en juleøl...
I tirsdags stillede jeg den juleøl jeg havde brugt i mit rugbrød på bordet - på Storemusens plads, sammen med krummer fra en pebernød, øloplukkeren, kapslen og to pebernødder (note to the self - næste gang tager jeg lige og lægger tre pøhweer som Tuller kalder dem, istedet for TO - når der er tre børn er det nemlig dømt til at give ballade...). Nåmen Storemusen var virkelig overrasket og glad for at nissen laver lidt ballade. Så som tak (og forebyggende mod flere drillerier) satte hun et glas saft, en nisse-jule-serviet og fem pøhweer frem til nissen, som nissen drak/spiste i løbet af natten - og samtidig også lagde en seddel til hende 'Tak for saft og pebbernødder, søde K.' Nissen har også været i hendes madpakke og pakket et stykke knækbrød ind som gave - og tapet hendes jordnødder sammen med tape. Så ham nissen skal man være på 'god' fod med - for ellers begynder han altså at drille.

Jeg synes det er så hyggeligt med det her nisse-juleri. Glæden ved at skulle fejre jul, give gaver, glæden i børnenes øjne - gør mig glad helt ned i maven.

Langt om længe er vores julekabale også gået op - vi bliver hjemme, ligesom sidste år, og også året før, og holder jul sammen med farmor - senere tager vi på familiebesøg rundt omkring i landet. Jeg glæder mig til at holde fri, sammen med børnene og manden. I morges talte vi dage - 9 'rigtige' dage - men kun 7 'børnehave/arbejdsdage' har vi tilbage, inden vi skal holde en laaang ferie (14 dage ing?). Jeg regner med at jeg klarer julegaverne på nettet i aften ell. i morgen - langt det meste er allere indkøbt, men jeg mangler lidt småting. Så måske har BR nu fået fyldt sin webshop igen? Ellers må jeg jo finde andre steder at købe Lego Fjænds, Prinsesser og hvad der ellers står på børnenes ønskeseddel.

Så jeg er ikke helt klar endnu til jul og ferie - jeg mangler lige de sidste gave-detaljer, men hyggen, mavefornemmelsen og glæden ved at det snart er jul, og ferie - den er der - og det er jo også det vigtigste!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...