torsdag den 5. december 2013

Glæder ved et pendlerliv, vol. 5

Pendleri når det stormer er ikke sjovt. Men denne gang var det lidt sjovere end sidst - for denne gang er DSB lidt mere forberedt end sidst da det stormede i oktober.

Men store og små udfordringer er der nu alligevel - og dem vil jeg lige dele med jer læsere #mensjegerpåvejhjem #stormoverdanmark #bodil

Stor udfordring: Morgen s-toget standsede ved alle stationer på vej ind fra vores idylleriske forstadsby. Så det var kun fordi jeg spurtede fra perron 11-perron7 jeg nåede mit 'sædvanlige' lyn-tog. Jamen kunne du da ikke have taget et langsommere tog, joda - men man kan jo godt forsøge at nå toget ;) for der er jo ikke noget galt i at spurte kl. 5.47
Lille udfordring: Undervisningen - måtte jeg aflyse (dele af den i hvertfald) fordi 1) jeg gerne ville nå hjem inden Bodil brød løs og fordi 2) jeg egentlig havde planlagt at gennemgå naturbeskyttelsesloven - og med kun halvdelen af holdet fremmødt, synes jeg det ikke gav mening. Ja, sådan en lærer er jeg ;)
Lille udfordring: Hente børn inden Bodil bryder løs... For sidste gang da jeg hentede børn, i det grønne lyn, var det en kæmpe udfordring - for den er jo stoooor, skrumlet, og tung (så vi blæser ikke lige af vejen), men det er min pedalkraft der skal til for at komme hjem, så jo tidligere desto bedre.
Stor udfordring: Kører togene som planlagt i morgen? Kan jeg komme frem til kl. 8.15? Det må indtil videre stå hen i det uvisse, og så ellers besvares i morgen tidlig kl. 4.30 hvor jeg (ligesom idag) tjekkede vejrsituationen - så jeg ved om noget kører eller hele s-togsnettet er lagt ned pga Bodil.

Så der er fortsat masser af glæder ved et pendlerliv - og jeg er sikker på at jeg inden længe kan fortsætte historien om 'Glæder ved et pendlerliv'.

Tidligere versioner kan du læse her, her, her og her, og om andre glæder ved pendlerlivet her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...