lørdag den 2. november 2013

November mindfulness udfordring

Jeg har skrevet om det før, og nu gør jeg det lige igen. Jeg er sådan en der øver mindfulness - jeg mediterer ikke dagligt men har en ambition om at gøre det når jeg tager toget hjem.

Så blev jeg opmærksom på en mindfulness Challenge her, og tænkte ok det må jeg simpelthen prøve - udfordre mig lidt på den konto og øve mig!

Billedet er lånt her
Igår var udfordringen at tænke over og skrive ned, Hvad betyder mindfulness så for mig? Thjoe - der hvor jeg synes jeg har flyttet mig mest det er ved det bevidste nærvær. Jeg er bevidst nærværende når jeg er sammen med mine børn når jeg har pakket det grønne lyn og vi alle er på vej hjem - høre om dage snakke om løst og fast. At lukke alt andet forstyrrende ude og bare være med børnene på vej hjem, og inden vi kommer hjem til madlavning og børnene slapper af enten med leg eller lidt tv. Jeg øver mit bevidste nærvær når jeg er i bad - mærker vandet og forsøger at lade tanker være skyer der flyver forbi - blot at registrere dem uden at gå ind i dem. Hvad har Mindfulness ellers betydet for mig... Jeg er blevet overvældet af mine følelser når jeg mediterer loving kindness, er faldet i søvn til body scan, og har undret mig over hvordan jg kom så hurtig fra højre ankel til hovedet?!?

Mindful Livinng Challenge
Gårsdagens udfordring...
Men det er særligt det bevidste nærvær betyder meget for mig - og er nemmest at øve når jeg er sammen med børnene, sværest at øve når jeg skal arbejde men synes opgaven er kedeligt... Så mindfulness har gjort mig bevidst om hvornår jeg ikke er nærværende hvornår mine tanker tager over og jeg blot er i det uden at være nærværende. Mindfulness har lært mig at skelne mellem tanker og følelser og kropslige fornemmelser i situationer hvor jeg har været sur og ked af det - så mindfulness har virkelig gjort noget godt for mig :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...