mandag den 25. november 2013

Mindfulness udfordring #24 - Glæde og Fornøjelse

Hvad skaber fornøjelse og glæde  i din hverdag - og prioriterer du det i din hverdag? Hvordan kommer det til udtryk i løbet af dagen? Disse store spørgsmål var gårsdagens udfordring.

Jeg har faktisk glædet (tøhø) mig til at skrive dette indlæg. For jeg synes jeg har meget at være tilfreds over - og så meget glæde i mit liv. Jeg synes bare ikke altid jeg registrerer det som sådan, det er mere en lille bobbel der 'smutter forbi', jeg får ikke stoppet op og nydt boblen, før den er væk. Men når jeg tænker over det - som nu - er der meget der skaber glæde, meget at glædes over.

Min mand - fordi han er sød, sjov, dejlig, og han kan holde mig og mine (små) særheder ud. Og fordi han er en dejlig far.
Mine børn - tænk at kunne elske dem så højt, at se på dem, lege sammen, eller hver for sig, skaber glæde helt inde i maven.
Min store pige - der med sine næsten 5 bliver større og større, og som nyder at holde fri. Som er sjov, og som har den mest vidunderlige latter.
Min træning - fordi det giver overskud at komme lidt ud i vejret med løbesko, det er der mine tanker falder på plads, det er der jeg kan få ryddet op i mit mentale 'rod'. At løbe 5-6 km, hvor benene bare kører derud af skaber glæde, eller at svømme hvor alt klapper, er også en glæde - men også her kan jeg få ryddet op i tanker, eller rettere her tænker jeg ikke. Her tænker jeg kun på teknik - det næste svømmetag...
Mit arbejde - at levere god undervisning, hvor jeg har mine elever med - hvor 'ting' kører, og jeg kan smitte med min begejstring for et emne.

Men særligt min lille dejlige familie, de tre trutter og min mand, og min træning er det der skaber mest umiddelbar glæde i min hverdag... det er særligt tydeligt efter en weekend, hvor Tiller fortæller mig om aftenen 'It arbaj mor, Dinnæ ded af det' - for deres uforbeholdne kærlighed, deres umiddelbarhed og at være sammen som familie er det der skaber mest glæde i mit liv.


Ting der skaber glæde - øverst tv. ikke Risifrutti, men at sidde og snakke med min mand - hygge uden børn, øverst th. min dejlige store pige (her med blad - for vi tager billeder af hende og 'ting jeg ønsker mig' så vi bedre kan huske det - nederst tv. Mine tre piger der leger sammen - nederst th. løb og træning i al slags vejr. Er alt ting der skaber glæde i min hverdag!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...