lørdag den 19. oktober 2013

Status: tre børn en voksen - efterårsferie 2013

synger på sidste vers. Og vi har langt hen ad vejen haft skønne dage sammen pigerne og mig. Der er stadig masser af kombinationsmuligheder for slå/skubbe hinanden fordi den ene tager noget som den anden eller tredje gerne ville have haft. Men sådan er det nok når der er 2x2,5 årige og en 4,5 årig in da house.

De to små trutter er fulgt med når storemusen har foreslået aktiviteter: skov, bibliotek, udeleg, cykle, skov, eller hvad det nu måtte være. I går var vi på biblioteket... Udfordringen er stadig bibliotekets to biler til tre børn. Udfordringen er stadig at 'forlade' biblioteket i god ro og orden, så jeg tænkte en enkelt gang eller to [ti] 'årgh manner hvorfor sagde jeg ja til bibliotek-forslaget?!?' Bibliotek - 1 voksen og tre små børn spiller bare ikke!! Men vi kom hjem, i god ro og orden og Storemusen cyklede både ud og hjem, pavestolt over selv at transportere sig rundt i byen 'Se Tiller, jeg cykler, helt alene' blev der sagt utallige gange undervejs fra det lyserøde Lillifee Lyn :) og så tænker jeg undervejs, pyt med jeg er 'sweatty-twin-mom', bare børnene er glade, og jeg drikker bare en (forholdsvis) stille kop kaf' når vi kommer hjem så er alting i vinkel... Ferie-ugen sluttede med at vi kørte op til Provinsby nord for Idyllerisk forstadsby for at hente far på arbejde - først bus - så tog - så bus, alt i fin stil. Vi har hygget os har vi. Så jeg vil klart gøre det igen - 1 voksen 3 børn og efterårsferie. Men - ferie med manden er nu sjovere, for holy moly, jeg var træt HVER aften da pigerne blev puttet. Jeg var faktisk klar til selv at hoppe i kassen...

I dag er det så 'bare' weekend, og vi er så småt begyndt på at snakke om at på mandag skal vi alle arbejde igen. Børn i vugger og børner, mor til provinsen i vest, far til provinsen i nord [bare rolig, manden min kører kun 20 min i bil, og ikke 2½ time fra dør til dør som undertegnede - piv piv]. Hverdagen rammer igen - hård og ubarmhjertig for mit vedkommende med 28 lektioner!!!!!! BUM. Så ved jeg ligesom jeg er igang - hvis jeg da skulle være i tvivl... fejlen om de mange lektioner er faktisk min uvidenhed, men det er en hel anden historie som vi hellere lader ligge, ing?!  Men indtil da - har jeg weekend. Idag var vi alle i skoven nord for Idyllerisk forstadsby. På en i.m.p.o.n.e.r.e.n.d.e. naturlegeplads. 2 timer tullerede vi rundt deroppe: klatrede, kuede, vippede, grinede, balancerede, udfordrede, fangede, og hyggede os. Daaajli', siger jeg bare - virkelig daaajli'.
Legeplads-test-patruljen i aktion: Vurdering - legeplads godkendt - i den grad!!
Mine to trutter i skoven idag - Storemusen og manden var også med, de udforskede bare verdens længste balance-træstammer...

Så jeg kan sige - jeg er ladet op. 24-7 familietid for mit vedkommende siden sidste lørdag - findes der noget bedre, næppe spørger du mig :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...