tirsdag den 27. august 2013

What a morning...

manner - altså! DSB, det er en ommer!

Her til morgen glemte jeg min lille bitte hapse madpakke i køleskabet - og det var nok et tegn til at dagen kunne komme til at gå lidt anderledes end oprindeligt planlagt.
For stoget kom ikke - ikke til tiden ihvertfald. Det kom ti minutter senere end normalt... Så sagde manden, der bestemmer hvor toget kører hen, det er fordi der er signalfejl ved idyllerisk forstadsby**, så derfor holder vi ved alle stationer ind til hovedbanen... han glemte så bare at fortælle, at der også var signalfejl andre steder, så vi holdt før 2900 Happyness, før Nørreport, før Hovedbanen så man netop ikke når toget kl. 6... (for lyntoget kl. 5.50 var kørt, da jeg sad fast mellem hellerup og nørreport...)
Når jeg ikke toget kl. 6 så kommer jeg for sent til undervisningen kl. 8.15*** må man være krea. Så er det godt (ikke bare godt, men mega godt) at have en kollega der af og til (næsten hver dag) kører fra anden forstadsby, og venter på én et andet sted i byen og samler en op, og kører en lige til døren i provinsen så man kan afholde sin undervisning!

Jeg blev en anelse svedt, og træt, og årgh manner, jeg er træt nu kl. er 13.18 hvor jeg sidder i toget på vej hjem - sammen med en stak ældre damer (en lystig strikke klub på tur) der hygger sig, strikker, snakker farver, tæller rækker, griner og griner lidt mere se det er så hyggeligt!! Så nu skal jeg lige forberede mig til næste uge, eller noget, så er det godt jeg kan arbejde hjemme i morgen :) så kan DSB øve sig til på torsdag, hvor jeg igen skal tidlig afsted****.

** kunne 'nogen' ikke ha sagt det før, fx da man stod ved stationen, og frøs - og sys det var rimelig træls!!
*** så er det heldigt at skolens forstander os' engang imellem ringer ind til skolen og siger 'jeg kommer, jeg er på vej, men sidder fast i trafikken - vil I sige det til eleverne?'
**** jeg vil lige sige, det er aller første gang det her sker i løbet af det halve år jeg har pendlet frem og tilbage :) (bli' helt og aldeles væk nemesis...)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...