lørdag den 15. juni 2013

Den der beslutning, del #3

Tanker flyver stadig rundt i mit hovede - om den der beslutning. Jeg er sikker på at beslutningen var den rigtige i sin tid: At sige stop til min ph.d. skrivning på dagpenge - at sige ja tak til en timelærerstilling i provinsby langt fra idyllerisk forstadsby. Men beslutningen har jo også affødt en lang række nye tanker, og lange snakke med min skønne mand om:

Pendlerliv efter sommerferien (for som det ser ud lige nu, erderrigelig med timer og rigelig undervisning til t fylde et styk skema til fru Melbollis - og det er jo intet mindre end fantastisk!!!) men men men - transporttiden er helt klart det største minus ved vores situation. Selvom jeg kan bruge transporttiden til at blogge arbejde, og forberede mig til undervisningen. Men fåårk, jeg skal så tidligt op (vækkeuret ringer pt. kl. 04.23). Samtidig ville det heller ikke gøre noget hvis min pendlertid blev reduceret fra 2½ time til maks 1½ time. Den lange afstand betyder nemlig også at jeg ik er super fleks hvad angår arbejdstiden for jeg skal jo også kunne enten hente eller bringe - manden kan trods alt ikke gøre begge dele hver dag ;)

Hvis vi vil forkorte mit pendlerliv, til maks 1 1/2 time betyder det samtidig en flytning af børn i ny insti, (forhåbentlig) hus og så meget mere. Jeg blir helt svedt ved tanken... Både på den gode og lidt dårlige måde - men jeg er sikker på der kommer mange flere indlæg i den næste tid om de sidste linier her - hvilken idyllerisk Forstadsby vi skal vælge - eneste krav er sådan set at den ligger vest for København og forholdsvis tæt på togbanen og motorvejen så vi har mulighed for at pendler hver vores retning... Nååå ja og så skal byen os har huse der er til at betale... men inderst inde ved jeg godt det ikke er en top optimal løsning med to pendlere  i to forskellige retninger, men sådan må vores liv være for en stund, for arbejde er bedre end ingen arbejde og ingen arbejde er lig med latterligt dagpenge-jobcentersystem og det latterlige jobcenter-system gør intet godt for mig og mit humør... For man kan jo altid orientere sig på de der jobsider og se om der ikke dukker noget op der er tættere på hjem.... Og hjem forbliver nok altid forholdsvis tæt på hovedstaden da det er her manden min kan få noget arbejdsværk (læs: her er der da i det mindste Jobs at søge...) 

Nå det her blev ret rodet, men jeg havde lige behov for at læsse af, og læse hvad der lige pt rører sig i mit hovede af tankemylder (tak mindfulness og meditation til "oprydnings" hjælp) men det er det der sker når man træffer forholdsvis store beslutninger i det hersens liv, ing?!?

4 kommentarer:

  1. Jeg synes vi skal lave en regel om at de store beslutninger skulle træffe sig selv. Det skulle simpelthen altid defaulte til den mest optimale løsning. Magter heller ikke lige store beslutninger der påvirker fremtid, økonomi og alle i ens omgangskreds.

    SvarSlet
    Svar
    1. Store beslutninger som vores træffer også næsten sig selv, fordi vores nuværende situation ikke er god ;) Men det er jo stadig os der skal trykke på 'beslut' knappen, og det er godtnok svært!

      Slet
  2. Åh mand. Store beslutninger er bare ... store! Og svære! Men jeg kan godt forstå, at en hverdag, der begynder 04.23, ikke er toppen.

    Jeg krydser fingre for, at I finder ud af præcis det, der er det rigtige for jer. Snart, så der kommer ro i maven og hovedet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Store beslutninger er store, og giver tankemylder, og 'tynd i æ liv' hvis man tænker for meget og for længe. Aftalen er derfor at vi bruger ferien til at snakke, og evt. beslutte...

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...