onsdag den 22. maj 2013

Lidt om min nye kærlighed - men mest om den gamle!

Et voila :)
Er en bialetti mokka maskine, elektrisk og så en Bialetti tutto crema, der laver den lækreste mælkeskum. Tilsæt nogle skefulde Irma espresso kaffe, varm skummet mælk og du har den bedste hjemmelavede cappuccino ;)

Skal jeg sige mere end #ummenum




Vi hentede vores nye lårv hos mine forældre, i Sønderjylland den anden weekend (længe leve parallelimport), og har siden drukket enorme mængder cappuccino og/eller latte. Herligt siger eg bare :) Vores anden kaffemaskine har i en uge måtte tage til takke med en fin 2. plads (og er ikke blevet overbelastet...) - for skøn kaffe er godtnok vanedannende (og ja det vidste jeg jo godt, jf. mit enorme kaffeforbrug hos fx Baresso eller Estate...)



Ud over den her nye kærlighed har jeg jo også min gamle kærlighed - nemlig manden min som jeg har været på date med i lørdags. I det skønneste vejr kørte vi til Hillerød, hvor brugte dele af formiddagen og dele af eftermiddagen. Vi havde skønne A hjemme, som straks da hun var kommet havde taget alle tre unger og klapperen på favorit legepladsen in da hood. Pigerne kunne knap nok vinke farvel - skønt at have en god barnepige. Det er guld værd for os!! Kan man ønske sig mere? Nej vel. Daten havde vi jo tilgode, for vi blev nødt til at aflyse A i forbindelse med vores 8 års kærestedag for nogle uger siden... Vi havde syge børn...

Det er skønt at bruge tid sammen med manden på den måde helt uden børn. Dejligt at sidde ved slotssøen og snakke om løst og fast, dejligt at kunne sidde på cafe og faktisk være det barnløse par, der ikke orker andre folks børns larm ;) Dejligt ikke at skulle forholde sig til andet end en selv og sin kæreste. Det giver masser af ny luft og ny kærlighed at være sammen helt uden børn. Og det sætter en P1 udsendelse 'Netværket' lidt i perspektiv. Man skal huske hinanden, og sig selv i alt det her børnetummerum, det er godtnok vigtigt!! Vi har ikke været så gode til at huske hinanden og os selv de sidste to år - primært fordi vi har kæmpet med at holde skruen i vandet - og få enderne til at nå. Det lykkedes også for det meste, men engang imellem virker det som om der er laaangt mellem de der ender. Men det handler vel i grund og bund om at have overskud til også at kunne tænke på andet end - lige her og nu - at se lidt ud over den sveddryppende pande so to speak (det er der nok ik noget der hedder - sveddryppende pande - men you get the point, ing?). Det handler om at der er overskud til at kigge lidt længere ud i fremtiden, eller også bare at tænke (og så også gøre det) nu har vi behov for lidt alenetid. Vi har haft behov for alenetid ude i byen i lang tid. Og vi kommer efter det, gør vi - for vi nyder faktisk også at være sammen uden børn - også selvom min lillebror den anden dag sagde: Jamen I har da lige været på date sammen (ja det har vi - det var i bidende-kolde marts) men vi er nået dertil nu - at vi fylder på kontoen - det har vi behov for, for vi trænger til at være kærester, også uden børn :) 

2 kommentarer:

  1. Haha, man ved, man er blevet forældre, når man kan sige "vi har lige været på date" om noget, der skete i marts - for to måneder siden :-) Vi siger det samme herhjemme, men jeg synes faktisk, at man burde (Såfremt økonomien tillader det, altså. Og pasningsmulighederne) unde sig en voksendate én gang om måneden. For det er både vigtigt og givende at sidde sammen med sin bedre halvdel og vende løst og fast. Og tage sig tid til at tale om andre ting end logistik, vasketøj og projekter i huset :-)

    Lækker kaffemaskine. Og med en svigerfar, der bor i sønderjylland, kan jeg også kun sige thumbs up til parallelimport :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Voksendate en gang om måneden det er jeg med på ;) det er vildt skønt, og så vigtigt! Vi forsøger, men det lykkedes ikke altid - primært egentlig bare fordi månederne (og dermed også ugerne) flyver så hurtigt...
      Hehe, havde faktisk ikke skænket det en tanke med lige - og at det er to måneder siden, det føles lidt som for kortere tid siden - det hænger sikkert også sammen med det med at tiden flyver :)

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...