fredag den 23. november 2012

Anmeldelse: vores søndag og Folk og røvere

I søndags var vi i teateret og se Folk og Røvere fra Kardemommeby. Vi havde købt en børnebillet ekstra som vi gav til L - Karolines bedste 'Beninde' fra børneren.

L kom lige en god time før vi skulle køre så de to lige havde lidt tid til at lege. De to damer 'klikker' bare. Det er så skønt at se og opleve. De passer på hinanden og kan selv løse de små konflikter der opstår i løbet af legen - jeg har endnu ikke måtte mægle omkring hvem der nu må lege med hvad osv. Det er simpelthen skønt!!

Vi havde en aftale med onkel T om at komme og passe de to trutter, og onkel T er Karolines absolutte favorit onkel... Så gæt hvad, det krævede en del overtalelse og bestikkelse (og trusler, om at både Onkel T  og L. blev hjemme, hvis hun ikke ville med i teateret...) Det lykkedes med denne form for overtalelse som  "jamen vi skal også spise popcorn i teateret" for at få hende bette musen overtalt til at synes teateret var den bedste ide overhovedet!! Og hun ikke skulle blive hjemme hos yndlings onklen men afsted med mor, far og L. Mens tiller og tuller skulle blive hjemme...

Folk og røvere var intet mindre end fantastisk! Det var sjovt og godt og lidt mere sjovt! Karoline og L havde en hyggelig eftermiddag med popcorn og beninde hygge. Begge var helt og aldeles opslugt af teateret, grinte, smilte - vinkede til skuespillerne på scenen og havde en fest. (det havde de stolte forældre også - forstås!!) Det var første gang for begge at de skulle i teateret - og det var en stor stor succes. Så med andre ord: Øglemor, du kan virkelig glæde dig til at det blir jeres tur lige om lidt! Og alle jer andre med små børn - afsti afsted i teateret thø hø ;)

Karoline har allerede sagt - næste gang vi skal i teater vil jeg gerne sidde på dit skød, men denne gang villle jeg bare side på kassen, men næste gang vil jeg sidde hos dig. Så må vi jo bare se hvad, hvornår og hvor næste gang blir!

Gode erfaringer med sjove teaterstykker for børn modtages gerne :)