tirsdag den 25. september 2012

Den 13. April 2011 - fødselsberetning

Jeg fødte vores storesøster ved akut kejsersnit, og derfor lå det i kortene gennem hele graviditeten, at jeg ikke skulle føde pigerne selv - eftersom en tvillingefødsel som kan belaste det gamle ar meget, og derfor anbefalede lægerne på Hvidovre der fulgte os at pigerne kom til verden med kejsersnit. Samtidig ønskede hverken Bo eller jeg at fødselen igen skulle ende med akut kejsersnit. Da det hele fødselsforløbet af Karoline har været meget langt og ikke altid lige sjovt for især Bo.

Så en dag til de mange lægesamtaler efter skanningen 'valgte' vi pigernes fødselsdag. Og en lille finurlighed på hvidovre er så, at pks kun blir gennemført om mandagen, onsdagen eller fredagen. Vi valgte den dag hvor jeg var 38+0 som blev onsdag den 13. April 2011 - min bedstefars fødselsdag, der er født den 13. April 1928.
Vi mødte op kl 7.30 på stue 38 på barselsgangen på Hvidovre Hospital. Her hoppede jeg i det fantastiske operations tøj, og så trissede vi ned operationsgangen, hvor vi ventede lidt blev kaldt til samtale med anæstesi lægen og herefter kunne vi igen vente indtil vi blev kaldt ind.

Der var en nærmest festlig stemning på operationsstuen, der var en hel masse mennesker, to jordemødre, en anæstesi læge og en del andre, jeg kan desværre ikke huske, hvor mange... Men der var en del! - der blev lagt div drop (sygeplejersken kunne så ikke ramme blodårerne - så jeg var blå og gul på armene, og lignede en stiknarkoman...). Jeg fik lagt en rygmarvsbedøvelse - og blev tjekket om den virkede og Eftersom der var godt og vel 5 kg baby i maven, havde jeg meget svært at ligge på ryggen, blev jeg lejret på skråt. Bo sad oppe ved mit hovede bag klædet. Lægen fortalte at han ville skære langsomt på det gamle ar, så der ikke blev skåret i 'noget'. Da de havde skåret vej ind til tvilling 1 lavede en af lægerne en presseve og hun smuttede ud og skreg! Bo blev kaldt over til secherbordet og kunne nu tage billeder, og fik lov til at tage tvilling 1 over til mig. Tvilling 1 fik en fin sok på hovedet hvor der var skrevet 'tv 1' på. Imens fødtes Tvilling 2! Endnu en presseve blev 'lavet' og Tvilling 2 kom et minut senere, med fødderne først, også hun skreg lige med det samme, men skulle suges lidt.
Lidt senere blev tvilling 2 med sok på hovedet med 'tv 2' lagt over til ham. Vi fik taget nogle billeder og imens blev jeg syet sammen, og vi kørte alle fire sammen på opvågningen :) hvor en af jordemødrene fra operationsstuen var taget med for at hjælpe med at lægge de to damer til for første gang. Det var også her vi fandt Pigernes navne. Vi havde på forhånd nogle, men sys kun det ene af de to navne passede, og fandt: Ida og Matilde som vores to damer jo som bekendt hedder :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...